Gå til innhold

Vifte problem


Spattox

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle starte bilen i dag virket ikkje viften (til varme anlegget). Den virket helt fint sist jeg brukte den.

Kan den være frosset fast? Den begynte heller ikke å virke etter jeg hadde kjørt den en stund (ca 45 min), men det kom litt varme ut fra der varmluften skal komme ut. Har sjekket sikringen.

 

Håper noen kan hjelpe meg, det er kaldt i bilen og vinduene iser! BRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle starte bilen i dag virket ikkje viften (til varme anlegget). Den virket helt fint sist jeg brukte den.

Kan den være frosset fast? Den begynte heller ikke å virke etter jeg hadde kjørt den en stund (ca 45 min), men det kom litt varme ut fra der varmluften skal komme ut. Har sjekket sikringen.

 

Håper noen kan hjelpe meg, det er kaldt i bilen og vinduene iser! BRRRR

 

Funker den på full guffe? Kan være motstandspakka som er gåen. Eller en sikring :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikringen inni bilen som har gått. Skiftet den, men den virker fremdeles ikke. Når jeg skrur viften til maks (4 av 4) ryker sikringen. Når viften står mellom 1 og 3, går ikke viften rundt, men sikringen rykker heller ikke.

 

Noen som har noen forslag?

 

Kan være motstandspakken som er delvis oppbrent, dette kan også føre til at sikringen ryker. Finn ut hvor denne er, se over den og mål motstanden på hver reguleringskrets med et multimeter.

 

Alternativ to må være en skade i regulatorbbryteren (den bryteren på dashen hvor du velger hastighet).

 

Som et tredje alternativ kan viften være treg og kanskje ikke kommer igang grunnet mekanisk motstand som igjen vil fjøre at viften sliter ekstra å gå rundt og potensielt "løsner" på 4 valget og dermed ryker sikringen etter kort tid. Når du bruker den på 4, hører du noen ulyder? Høres det ut som at viften går raskt og "normalt"?

Endret av Hypnagogia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under panseret fant jeg en liten sikringsboks, i den sikringsboksen var det 4 sikringer, og en liten boks, kanskje 5X5X5cm, kan dette være motstandspakken? Når jeg dro den ut var det mellom 4 og 6 pinner (husker ikke helt).

 

Hører ingen ulyder når den går på 4. hastighet, fordi sikringen ryker med en gang, og da går heller ikke viften. Men om det skulle være noe mekanisk hindring, hvordan kan jeg sjekke, eller fikse dette? Hvor ligger egentlig den viften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår