Gå til innhold

Skoda Roomster SCOUT 105HK TDI 2007 - ikke helt tight i drivverket?

Ranger emnet


tmi1972

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har kjøpt oss en skoda som vi er kjempefornøyd med.

Men er en sak vi lurer litt på.

Når vi kjører og gir gass/slipper gassen er det akkurat som det er litt slakke en eller annen plass. Er ganske mye og litt irriterende.

Virker som det ikke er helt thight i drivverket.

Bilen er jo bare gått 49000km, og vi har hatt bilen i 3 uker.

Hva kan det være?

 

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har tenkt på myke motorfester jeg også. Samt at elektronikken kutter dieseltilførselen når gassen slippes helt og bilen er på trillen. Vår er nemlig også sånn. Samt at det er vanskelig å få myke girskift, man må treffe 100% på riktig turtall for at det ikke skal bli ett slags effektvakum og ett klunk ved giring.

Hadde den inne for sjekk i fjor og det ble sagt at det var feil på clutchen som ble byttet til ingen nytte. Så sjekket de girkassen som viste seg å ha metallspon i olja. Også girkasse ble byttet, men etter nye 6-7000km synes jeg den fortsatt er lik å kjøre. Er en del transmisjonsstøy i 4`e gir og klunkelyder ved enkelte nedgiringer til 1`e gir.

Vet søren ikke hva jeg skal tro jeg altså. At den første kassa var defekt/skadet tenkte jeg at kunne skylles at bilen var gått som leiebil, men nå er det kun jeg som har kjørt den. Tok nettop førerkort på henger og kjørelæreren sa jeg ikke gjorde noe feil ved bruk av clutch og gir så tror ikke jeg gjør noe elementært feil heller.

Kan være at bilen rett og slett er sånn og at manglende lydisolering gjør at normal girkasselyd oppfattes som støy/ulyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

om man har hånden på girstangen så finner man ikke ut mye om det er slakke motorfester på bilen.. da det er vire overført giroverføring. et sp.mål er hviler du foten på clutsj pedalen under kjøring? da får du kontant fuelcut når du slipper gassen. en svakhet på denne typen bil er bakre bærearmsforniger. de er mer som elendig og har vert skifta på biler med lavere km stand en deres. og om dette er en 2007mod solgt ny i norge så har du 5 års reklamasjonsrett. så kjør bilen til en skoda forhandler. så fixer de dette..

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår