Gå til innhold

-99 Ford F450 6,5TD bergingsbil med merkelig motorfenomen

Ranger emnet


Rune H

Anbefalte innlegg

Vi har en 99 modell F450 super duty bergingsbil. Denner er vanvittig god å kjøre, og har kraftig påbygg. Men det er stort sett det som er positivt.

 

Når man kjører med denne, får den plutselig et anfall av å skvette til, og det virker som motoren stopper for så å starte igjen. Også kommer motorlampa på. Da er det bare å stoppe bilen, starte igjen og den går fint en stund, inntil den får dette innfallet igjen.

 

De har hatt ute girkassa på bilen, og overhalt den, uten å finne noe galt.

 

Kan dette være drivermodulen til dieselpumpa? Noen som har en formening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du at det er noe av det samme hvis du tramper gassen i bånn så kommer det en sånn SKIKKELIG svart sotsky, bilen lugger til i 0.0005sec også går det vanlig igjen?

 

tror det kan være kamgiver sensor eller no i den duren..

 

oplever det samme på min, men får ingen feilvarsel. jeg kjører da en 99mod Excursion med 7.3diesel som er svintrimma.. får heller ikke opp no feilkode på chipen min.

 

sjekk også eksostrykk sensoren. at ikke den er tett

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Det som er spesiellt, er at dette alltid skjer når man kjører over 50 km/t. Ligger man å lugger i lav fart, er det helt fraværende.

 

Hvem i norge er det egentlig som kan lese av slike feilkoder?`Den har vært på Larvik Motor men der fant de ikke ut av noe...

 

ford varebilsenter på ulven i oslo MEEEEN!!!!!!!! ikke nærm deg der i fare for å bli dobbelfakturert og rævkjørt usaklig av han verksmestern slik jeg ble! og mange andre! sjekk ut md enten FOllo AUtoco i ski, eller gutta på US CAR Service i flateby/enebakk

 

de er drit flinke og hyggelige på service. dyrt blir det uansett ;) heheh

 

jeg tipper på at det kan være noen form for kamgiver sensor ellerno, nå har jeg ikke så mye kjennskap til 6.4litern.. men trodde ikke den kom før 2004?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår