Gå til innhold

Elektronikk-trøbbel...

Ranger emnet


GL 1,6

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Golf III, 1996 mod som lenge har slitt med elektronikken.

Nå i kveld toppet det seg.

 

Har lenge slitt med at abs-lampa og lampa for håndbrekket har begynt å lyse under kjøring, samtidig med at vifteapparatet og hovedlyset slår seg av! Kommer som regel tilbake etter noen sekunder, så av og på igjen.

En eller annen dårlig /løs kontakt?

 

I kveld på vei hjem fra jobben begynte lampene å lyse når jeg startet bilen, og ingen lys. Varmevifta gikk heller ikke. Ei heller vindusviskerne virket.

Skrudde på lysrellet for se om fjernlysene evt virket, fortsatt ikke lys. Måtte bruke "blink"funksjonen inne (dra hendelen mot meg og holde for at det ble lys. Da begynte også vifta og gå!! ABS-lampa og håndbrekk lyste fortsatt.

Ikke særlig populært å kjøre hjem med fjernlys sent på kvelden, men var helt nødt.

 

Så hvis noen kan ha formening om hva/hvor jeg kan feilsøke hadde jeg blitt usedvanlig glad.

Kan det evt være dårlig batteri? Det viste kun 12,6 i spenning da jeg sjekket når jeg kom hjem.

 

På forhånd takk!

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk releene på sikringsplata. kan være problem med "hjelperele" (X-contact relay) merket 18. Prøv å rikke litt og banke på det.

 

Men, det er meget trolig at det er bakstykket på tenningslåsen.

Trenger litt mere enn en liten skrutrekeker for å bytte. Ratt m.m. må av.

Se her: http://www.bilforumet.no/teknisk/246187-bakstykke-tenningslas.html#post2675954

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg prøvd ut litt ting.

Tok ut x-kontakt releet og satt det tilbake. Da var bilen som normalt. Kjørt en ukes tid og alt var Ok. Inntil i går. Begynte div symptomer igjen. Av og på med lamper, lys, viskere osv. Dunket litt på releet, men nei, problemene fortsatte. Dro så til VW-forhandler og kjøpte nytt rele.

Etter kun 1 minutts kjøring var det på'n igjen.

 

Nå blir det inn til verksted for å bytte bakstykket på tenningslåsen.

Kan jeg regne èn verkstedtime + selve delen?

 

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår