Gå til innhold

prosjekt gti 16v (PL) 89mod

Ranger emnet


1989gti8v

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rammen under er til feste for hjerne, foreksempel visst du har 16v eller digifant 1 insprøytning som er i 89 modell golf gti eller senere 88 modell er ikke helt sikker på hva tid den kom men er hvertfall til hjernen

 

da undres jeg... i mitt vognkort står det att min bil er en 88 16v gti med 95kw(129hk)

men det står i en chippet 8v(vistnokk) på 130hk...

 

men når jeg søker på regnr på NBS. komer det opp at det er en 89mod..:(

 

va i he**vete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i en 16v motor hehe

 

hehe d'oh...:P

 

er det eget motor nett??? eller blir det mye ombygging av ledningsnett??

 

vil d si at jeg har en gammel 8v gti motor da i og med at bilen min ikke har hjerne??

 

er den bedre eller dårligere??

 

btw: selger sa denne var chippet.. hvordan chippe en bil uten hjerne..hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergrer meg nå jæ**i at jeg ikke har greie på di forskjellige motorene golf ble laget med... men har jeg rett i dette??

 

1,6/1,8 ( ) monojet 75/90 hk

1,8 gti 8v ( ) k-jetronic 112 hk opp til 88 mod

1,8 gti 8v ( ) digifant 1 107 hk fra 88mod med hjerne

1,8 gti 16v (KR) k-jetronik 139 hk opp til 88 mod

1,8 gti 16v (pl) ke-jetronic 129 hk fra 88 mod

1,8 g60 8v ( ) digifant 2 160 hk hele perioden med hjerne

2,8 vr6 ( ) 174 hk hele perioden

 

blivende golf entusiast

takker for svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å stemme dette :-)

 

Skal du sette i 16v motor så burde du skaffet komplett motor med eksos manifoil og komplett ledningsnett, er ikke så masse stress å skifte ledningene, bare å ta di ut av sikringsboksen å ta di fra motoren så er det ute. Du har ikke en chippet gti motor for du har k-jetronik, den har mekanisk bensin mengdemåler, mens en med digifant 1 har eletrisk dyser med hjerne å luftmengdemåler som er koblet gjennom hjernen, hmmmm dere får rette meg om jeg tar litt feil her :-)

 

På din motor går det å shimse opp mengdemåleren sånn den får mer bensin ,men 130 hk stemmer nokk ikke,skal litt til for å få 130 hk i den motoren desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

var nåkk det jeg tenkte... men, lurer virkelig på hvorfor det er byttet motor..:(

har lyst til å sette i en KR motor med 139hk..

i og med att jeg har hørt det er så mye tull med PL motoren..

burde vel ikke vær noe problem med tanke på en eventuell effekt måling da en brukt motor sikkert har taptseg...??

er vel sikkert lettere å bytte til denne å, i og med at begge har k-jet kansje..:)

viss ikke setter jeg i en 1900 tdi..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på eu skjekker ingen om der er KR eller PL motor i den.

 

Men får du tag i KR ville jeg heller hatt den,hadde pl selv å dår e en del mar dritt som kan vøre gale der som forskjeliget sjid me lamdasonde å sånt, men er ikke sikkert folk flest mener det da. KR går mye bedre en den trøtte Pl motoren åg :-) den motoren som er til salgs der er sikkert grei den, men pass på at du får me all ledninsnett å div som trengs om du handler den.

 

Synst jeg såg den hadde overhalt topp, det er ikke altid et pluss da folk bare pleier å smukke i noen nye teninger å vips sier di at den er overhalt å god som gull, forhør deg godt før du handler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår