Gå til innhold

Hvilken bil presenning er best?

Ranger emnet


Tricell

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har en Mercedes Benz som jeg har bestemt meg for å avskilte i 8 måneder+ ute på landet.

 

Jeg vil ikke at bilen min skal ruste og da trenger jeg en bil presenning, helst en som er vanntett og med ventilering.

 

Hvilken bil presenning kan dere anbefale? Jeg er villig til å betale opptil 1000kr, og området er i Bergen.

 

Nettkjøp er ikke aktuelt hverken i Norge eller i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forsåvidt bedre uten.

 

De riper bilen, samler fuktigheten på innsiden, og hvordan skal de stoppe rust som startsett foregår undenifra.

 

Tenk heller på hvor du setter bilen, ikke rett på bakken, helst på betong eller asfaslt, og gjerne så høyt opp fra bakken som mulig.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TyBond sine presseninger er de beste, og koster en drøy tusenlapp. Finnes som "vanntett" med ventilasjonslommer. Men ved omslag fra minus til plussgrader og vise versa bør du alltid ta av presseningen og lufte godt, og om nødvendig tørke opp og dulle litt. Og med vedvarende varmegrader og regn bør bilen stå uten overtrekk.

En overvintring utendørs skaper ingen større rustproblemer enn om bilen står ute hele sommeren. Vannet er som kjent like vått året rundt...

 

Angående underlaget så spiller det ingen rolle om bilen står på snø, så lenge man måker godt der bilen skal stå. Altså god klaring mellom understell og underlag. Er uansett ti ganger bedre å lagre bilen slik, enn å kjøre den i saltlaken man må regne med mye av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår