Gå til innhold

startsperre problem?


Kimmin

Anbefalte innlegg

hei,

 

her om dagen kjørte jeg min nissan primera ned på jobb og dagen etter startet den plutselig ikke.

 

bilen har stått i ett par måneder ute.

 

Det blinker en check lampe i speedometeret, noe som vil si at startsperra er aktivert i følge instruksjonsboka,

har prøvd det som står der om å slå på tenninga å vente 5 sek så slå den av i 5 sek så starte den, men dette funker ikke.

 

har lest litt rundt om at det er bensinpumpa som kutter når startsperra er aktivert men jeg kan høre den begynne i gå når jeg skrur på tenninga.

 

må vell også få med at bilen starter noen ganger i ett par sekunder før den stopper igjen.

 

er det noen som har hatt lignende problem før?

Nissan Primera 1998

VW Vento GTI 1996

Mazda MX3 1992

Volvo 240, MB W124, Golf 2 GTI, Hillmann Minx,

Chrysler Lebaron Turbo,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er styreenhetn som blokkes når startsperra aktiveres på disse.

Er det bensin så kan lite gjøres utenom å fikse feilen eller å bygge om ECU.

Er det diesel, så kan muligens stoppventilen bygges om til uten koding til startsperra.

 

Har du prøvd en annen nøkkel?

Det er et første, funker ikke dette så kan du prøve leseringen rundt tenningslåsen, funker ikke dette krever det nok litt feilsøking.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De symptomene der hadde jeg på en p11 2.0 sri også, men var en kamerat som klarte kortslutte hengerfeste kontakten hehe, vi sjekket alt vi fant av sikringer, bilen endte på nissan verksted, de sa det var en sikring på tenningen, 2500kr...

 

Denne tennings sikringen fant ikke jeg eller vi, men...

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår