Gå til innhold

Flatt batteri som påstår at det er fulladet

Ranger emnet


Johannes1

Anbefalte innlegg

Jeg har koblet den nesten tomme bilbatteriet mitt til en batterilader, inne i varmen. Men, selv om batteriet åpenbart er flatt (startproblemer, men får start med booster), lyser laderen på "full", og ikke på "charge". Er batteriet ødelagt? Hvorfor lyser det da "full"? Noen som har noen tips å komme med?

- Passe lykkelig eier av en 2001 Volvo v40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok væske på batteriet?

Kva slags batterilader har du?

Ser du at det ikje går strøm til batteriet?

Har du sjekka at det er tomt?

Har du prøvd med eit anna batteri i bilen?

 

 

Laderen er en nokså simpel sak fra Clas Ohlsson, kjøpt nylig for 299 kr. Grunnen til at jeg tror at batteriet er tomt (ihvertfall for lite strøm), er at det er vanskelig å få starta bilen, særlig i kulda, men med strøm fra booster koblet til går det ganske greit. Og, når bilen da er igang, er det tydelig at bilen har vært helt tom for strøm, ettersom jeg må taste kode på stereoen igjen. Jeg har dessverre ikke noe annet batteri å prøve i bilen, og heller ikke noen måler for volt eller lading nå...

- Passe lykkelig eier av en 2001 Volvo v40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spiller, forsterker eller lignende, som trekker strøm mens bilen står?

 

Høres ut som batteriet har gått "tomt". De fleste av "nyere" batterier tåler ikke dyputladning. Resultatet er at du kan lade dem til dommedag, men de "holder ikke på strømmen". Husk at det hjelper ikke å bare måle spenningen å batteriet, må være belastning på det, før at du faktisk ser hvordan det ligger an. Om det er vedlikeholdsfritt batteri, må du nok kjøpe nytt.

 

Men følg opp det som er nevnt over, å måle ladespenningen (mål over batteriet når bilen går).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten garantere deg at batteriet er paj, har nok som "pr0xZen" sier gått tomt. Jeg har hatt noen batterier som har vært slik selv, er liksom fullt ladet men setter jeg det på bilen så kimer den motoren rundt noen ganger og deretter dør...

 

Kjøp deg nytt batteri og finn ut visst noe i bilen din tapper strøm :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast batteriet.

 

enten kortslutta celler eller defekte på andre måter.

 

får ikke laderen pusha strøm gjennom batteriet, så tror den det er fullt, er det ett brudd elelr kortslutning så vil den lade opp kanskej 5 celler, og spenninga er for lav for annet enn glødende lys.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et slikt batteri i bilen min nå. Det kan lades og det tar mot strøm, men ikke nok, og det holder til å kjøre bilen på starteren kanskje to sekunder, så er det ikke nok til å kjøre starteren i det hele tatt. Det er rett og slett kaputt, trolig fordi forrige eier klarte å reise på sydentur med døren på gløtt så kupelyset sto på og tømte batteriet..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår