Gå til innhold

HØY "summelyd" i bilen, hva kan det være?

Ranger emnet


gunarrrr

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp!

 

Vet absolutt ingenting om bil, så håper dere kan hjelpe meg.

De siste gangene jeg har starten bilen min nå har det etter ca 1 min kjøring kommet en grusom HØY "summelyd" fra venstre side. vanskelig å høre hvor lyden kommer fra. men virker som om den kommer fra vestre side inne i bilen. Lyden kan kanskje beskrives som om det skulle være maaange veps. Lyden er så høy at man skvetter og den overdøver musikk og alt annet.

Lyden endres etter farten. I det jeg bremser, og får meget lav fart blir lyden borte. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viftereim, servopumpa og spylervæske pumpa lager alle slik en lyd du opplever.. Hvis det ikke er noe forskjell på servon kan du utelukke den. Fungerer vinduviskespylerene kan du også utelukke den. Godt mulig at det er en reim..

 

Hadde selv den lyden du beskriver på en gammal ford og da var det servopumpa som hadde tatt kvelden.

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ossen bil er dette? Vanskelig å si uten å vite..

Har du kontrollert servo/motor oljen?

Rister det i rattet ved svinging?

Viberer det i bremsepedalen når du bremser?

 

Om lyden kommer også når bilen står stille med motoren i gang, og enderer seg ved motorturtal er det enten:

Servopumpe, driv reimer, strammehjul til drivreim eller regreimens stammehjul.

 

Dersom lyden openbart endres ved "farten" på bilen er det mest sansynlig:

Drivaksel ledd, Hjullager, Varsling på bremseklosser, Servopumpe eller fastrusta bremse calipter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår