Jump to content

Skifting av luftfilter, pollenfilter, oljefilter og bremseolje Audi A6-05?

Rate this topic

josafo
 Share

Recommended Posts

Må skifte:

- Luftfilter

- pollenfilter

- diselfilter

- bremseolje

På en Audi A6 2005 modell. Møller skulle ha 13.000 kr, noe jeg syntes var litt mye!

Er dette vansklig å skifte på egenhånd?

Eventuelt er det noen som vet om det finnesform for instruksbok for salg eller på nett? Eller er det såpass komplisert at det burde gjørs på verksted?

Noen som har litt erfaring med dette?

Takker:)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By L@sse
      Kjøpte feil luftfilter på nettet, jeg har en 2005 mod. Grand Vitara reg. sent i 2005. Dette luftfilteret passer til tidligere modeller samt Chevrolet.
      Selges for 100 kr.

kan sendes eller hentes i Lier eller Drammen eller i Valdres/Beito etter avtale.

• By Askulf
      Hei,
      Jeg har hatt nokså kul motorlyd siste halvåret, men nå har eksosrøret knekt like bak fleksi-røret så det er på tide med reparasjon.
      A6 C5 2003 1.8tq. Mener motorkoden er awt.
      Jeg tenkte først å kappe på begge sider av fleksirøret og kjøpe et skjøte-fleksirør på Biltema til et par hundringser, pluss klammer for å skru fast. Men de hadde ikke dimensjonen, jeg mente jeg målte mitt til 54mm diameter. Jeg sveiser ikke, så da måtte jeg satt inn bilen på verksted evt.
      Jeg ser at BS bildeler har hele røret til en liten tusenlapp Eksosrør, Foran så vurderer derfor å gå for dette. 
      Hva tror dere om planen? Innspill eller tips mottas med takk!
    • By Askulf
      Hei, har en 2003 A6 1.8tq.
      Har ulyd og slark i venstre forhjul. Lurer på om det er en overkommelig jobb å skifte hjullager? Har mulighet for å låne verksted med hydraulisk presse, men kunne godt tenkt meg å skrudd hjemme. Har også slitte skiver, så bytter nok bremser i samme slengen. Er det andre ting jeg må tenke på, som det lønner seg å ta samtidig? Lurer også på billige kvalitetsdeler, noen tips?
    • By Hus69
      Har en hilux 2012 mod 3l. som har gitt meg mange bekymringer. Det startet med at turboen gikk i stykker. Det ble fikset hos Toyota forhandler men problemet med bilen bare fortsetter. Det er de samme symptomene som da turboen gikk. Bilen sliter med å gire(automat) og etter en stund slår den på nødmodus og motorlyset. Etter turboen var det problem med dieseltrykket, toyota forhandleren koblet fra hverandre en haug med kabler og satte den sammen igjen og da forsvant feilkoden om feil ved dieseltrykk. Gikk fint noen uker men så kom nødmodusen på igjen. Vi skiftet dieselfilteret ved et annet verksted og håpet på det beste. Men nei. Nå er det på an igjen. Vet ikke hvilken feilkode som er nå da jeg venter på å få bilen inn på verksted. Men er det noen her som vet om dette er gjengangerfeil på hilux? Eller har vært borti lignende og vet hvor feilen ligger? Virker jo som verkstedene sliter med å finne det egentlige problemet.
    • By KFD
      Har en Audi A6 2008 Avant med fabrikkmontert innfellbart hengerfeste.

Har fungert fint, men nå lyser varsellampen at festet ikke er felt inn 100% selvom det mekanisk er helt likt som før.

Trykker vridningsbryteren lett ned slutter varselet, det kan derfor virke som det er en stålvaier eller lignende som må strammes.

Noen som har hatt et lignende problem og finnes det en quickfix?

Mvh Kristian
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy