Gå til innhold

Selge bilen, kjøper vil vente til neste år med og omregistrere!

Ranger emnet


Svolp

Anbefalte innlegg

Morn.

 

Skal til og selge en bil som koster 4600kr og omregistrere, over nyåret blir denne bilen 12 år og da mener kjøper at omregistreringen detter ned til 1500kr.

 

Jeg vil såklart ikke selge bilen uten at jeg er fjernet som eier av kjøretøyet. Fylles DEL2 på vognkortet ut som vanlig og når kjøper mottar omregistreringen så kan han da levere inn skiltene?

 

ELLER må jeg stå som eier på bilen til neste år hvis noen fikk tak i hva jeg mente.

 

mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg sagt til fyren at bilen vil det bli levert salgsmelding på, men om han vil vente for å få billigere omreg, så får han gjøre det med en avskiltet bil, da du av naturlige grunner ikke vil la noen kjøre rundt i ditt navn på din forsikring.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send inn salgsmelding (=vognkort del 2).

Så får ny eier brev om at han må [om]registere og betale avgift. Frist en mnd. Venter han lenger får han purringer og etter hvert begjæring om avskilting.

 

Om han venter til over nyttår og møter opp på trafikkstasjon og betaler avgift (som da gjelder), får han nytt vognkort.

 

Mener dette skal være uproblematisk bare han har forsikring i orden, selv om han kanskje egentlig ikke har lov å bruke bilen før han har registrering i orden.

 

Jeg har ikke selv sittet på omregistreringen over årsskiftet, så for å være helt sikker er best å spørre på trafikkstasjonen.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han og du har signert vognkort del 2 kan du si opp forsikringen, da bilen er registrert som solgt til ny eier. Det som skjer videre er at ny eier får regning på omregistreringsavgiften, og om han lar være å betale denne for å vente til over nyttår blir bilen ettervært begjært avskiltet. Alt dette er ny eiers problem, så bare lever vognkort del 2 og si opp forsikringen, så har du gjort ditt. Om ny eier velger å vente med å betale den avgiften (forståelig nok) er det han som får begjæring og risikerer å miste skiltene om han havner i kontroll. Du er ferdig med bilen når del 2 er levert.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Klar over at jeg skal levere vognkort del2, var ikke det jeg lurte på. Spørsmålet var hvordan ordne det slik at selger kan vente med og betale omreg til januar 2011..

 

Dog, det ble for mye kluss så jeg trakk den for salg og solgte den her i går.

 

Takk for innspill!

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår