Gå til innhold

Uerfaren, trenger tips i forbindelse av rep frontskade Corolla

Ranger emnet


durham

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en corolla 1993 mod, med litt for mange problem til at jeg har giddet fikse på den, og nå blir den avskiltet. Jeg har via en kjenning fått fatt samme type bil, men denne er kollisjonsskadet i front, og litt bak. Denne Corollaen trillet ut av garasjen og ned en liten bakke, så har den fått noen skader som må fikses.

 

Tenker å bruke min "gamle" bil som delebil, og så fikse opp den som har kollisjonsskader, siden denne har gått svært kort sammenlignet med min.

 

f1woeq.jpg

 

 

Hvordan går jeg fram for å skifte forskjerm osv?

Hva trenger jeg av verktøy?

 

Det kan se ut som om det er litt skade på ramma innenfor skjerm. Hvor alvorlig er i såfall en skade her. Jeg har ikke fått sjekket dette skikkelig, men får sett på dette om noen dager når jeg evt henter bilen. Hva bør jeg sjekke her?

 

Jeg har ikke mekket så mye bil før, men er relativt praktisk av meg og ikke redd for å skru på ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig rammevange er slått skeiv her.

 

Du trenger følgende:

 

Skrallesett med 10-19 kopp.

Stjernejern.

Flatjern.

Jekk.

hjulkryss.

Lys.

 

Demonter:

 

sjerm. (mulig denne må brekkes ut med kubein eller noe.

Støtfanger.

Grill.

Lykt.

da der du rammevangen ovenfra og ned.

Sjekk også bærebru for skader.

 

 

Regner med at denne bilen har vært taksert? isåfall, Hva sier taksten?

Dersom bilen er komdemdert trenger du ikke å finne fram verktøy engang siden du aldri kommer til å få skilt på den igjen.

 

Edit:

 

Sjermen er festet oppe i kanten. (der hvor pansret ligger)

og nede i hjulbuen. (ta vekk plastik deksel for å komme til skruver.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge selger så kan det være litt skade på "det som er innenfor karosseriet". Jeg regner med at det da kan være snakk om rammevangen?

 

Hvis det er skade på denne, er det mye annet som kan være skjevt og forskjøvet?

 

Hva skal/bør jeg sjekke når jeg får mulighet til å ta en nærmere titt på den over helga?

 

Jeg håper virkelig at jeg kan ta utgangspunkt i den bilen som er kollisjonsskadet, siden den bare har gått litt over 100.000km, mens min gamle har gått 220.000. På den jeg har i dag, så må jeg skifte hjullager, bremser, frontrute, eksos, toppdekselpakkning, registerreim + +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell... dersom du tar deg bryet å demonterer de tingene jeg har listet over. så kan du sammenligne venste rammevang med høyre rammevang. Dersom du ser at denne er bøyd så er det verksted eller kondemdering. å siden bilen er så gammel og "verdiøs" så tipper jeg kondemdering.

 

Men dersom rammevang er bein å fin. Så er det bare å bytte de ødelagte delene og du er på veien igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår