Gå til innhold

A4 -98 1,9 tdi Service OIL og INSP

Ranger emnet


storl-a

Anbefalte innlegg

Har i 10 år tatt alle servicer på verksted, men vil nå begynne å ta det meste selv. Lurer derfor på om noen kan gi meg ett klart svar på hva som gjøres på de forskjellige servicene. OIL er vel greit, men hva med INSP? Registerreim er en av de tingene jeg fremdeles vil få gjort på verksted, er denne på annenhver INSP? Bilen har nå gått snart 270 000 og INSP lyser. Når alle servicer er gjort på verksted etter boka, når er neste registerreimbytte?

 

Hva er egentlig intervallene? Hva skal gjøres?

 

Det er ikke noe problem å finne oppskrifter på hvordan man slukker servicelampen, men hva selve servicen innebærer er nettet mer sparsommelig med...

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten å være 100% sikker (vet ikke om det er forskjell på bensin og diesel) så sier jeg at intervalle på registeret er 5år/120k km (har vel blitt noe endringer siste åra) men dette var gjeldene den gangen din bil rulla ut fra fabrikk, så om det er dette som er fulgt så vil det si at reima de ble byttet sist på 240k så har du olje og filterskift (etterboka) hver 15k.

 

120k er hovedservice da blir 240k andre hovedservice og nå er du på 270 som da vil si 30k over og du skal da bytte olje og filter. Er usikker på hva mer det er som skal byttes på 30k men mener luft, kupe og brennstoffilter også står for tur.

 

også har man jo kjøleveske, bremseveske etc som også skal byttes sånn i ny og ned...

 

står i haynes boka vet jeg, men om denne er 100% kan jeg ikke si noe om. Det sikkreste er vel å gå til møller å spørre;)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for og null stille OIL\INSP så er det og trykke på den 2 "knottene" som er i instrument panelet :) :) og ka de 2 betyr: OIL er jo grei :) og INSP"EKSJON" er jo att du ska se over alt av veske nivå på bilen, ta e sjenerell vedlike hald av bremser, lys og sånne ting :)

 

her viser de kossen det skal null stillest :) om eg har funne til rett bil da :P

kejsgkjwkreg.jpg

 

vet ikkje om det hjalp deg så mye men eg prøver :)

 

 

jim

Endret av j_loftaas

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår