Gå til innhold

Kjøpe golf

Ranger emnet


vidaren

Anbefalte innlegg

Hallo er ny på dette forumet men er erfaren på andre forum men da innen IT

 

Jeg skal kjøpe meg en ny golf. Jeg har en 2000 modell nå og skal selge den mot en nyere golf. Jeg vurdere og en Mercedes Benz B180. Jeg vil ha en sport klasse med sports seter og litt ekstrautstyr som for eksempel multifunksjonsratt. Etter å ha sett en del på finn.no ser jeg at de fleste er diesel biler. Jeg har hørt at det er en lyd av motoren eller lignende husker ikke 100% hva det var men det var ikke no sont på bensin. Som dere skjønner så handler dette om hva er best av Bensin eller Diesel GOLF. Ser jo at en diesel har 1.9 mens en golf kan ha 1.2? 1.4 1.6 motor.

 

 

Noen som har erfraing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er best av diesel og bensin. Tror du kan finne ca en milliard tråder rundt på nettet hvor dette diskuteres.

 

Sånn jeg ser det : Har du rævva full av spenn - kjøp en golf gti (bensin)

 

Jeg kjøpte meg en 2.0 tdi 2005 golf nå i år. 140 hk originalt. Den yter greit originalt, remappa den for litt siden og nå går den enda bedre. 170 hest ca.. Bruker ca 0.55 l/m ved ved motorvei kjøring. (det er bra synes jeg) Men så er det jo diesel. lyden er helt jævlig. Kler absolutt ikke bilen. Det er det eneste jeg kan klage på.

 

Skulle jeg kjøpt en gti av samme årsmodell og km-stand tror jeg at jeg måtte ha betalt nesten 100 lapper mer for selve bilen. Så kommer forsikringen i tillegg som også er dyr siden det er en gti.

Forbruket på gti vet jeg ikke helt, men drikker vel mer en enn diesel.

 

For å si det sånn. Jeg vil tro at bensin er "best" i en golf. MEN det koster sykt mye mer.

 

Valget er ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår