Gå til innhold

tuning deler til 190e 2.3 16v 1985 mod


leandro

Anbefalte innlegg

Hei!

Har gått til innkjøp av en 2.3 16 som er så å si helt orginal.

Nå er jeg på utkikk etter mer power.

Planen er efi,datasprut og turbo.(0,5-0,6 bar)

Tengte å ta toppen på den først,

Er det noen hær som vet hvor jeg kan få tak i disse delene?

Er oxo ute etter kvassere kammer,da toppen skal sendes inn for max porting.

Fins det chip til disse?

Trenger å få høynet turtals sperren...

Jeg legger ut bilder av bilen etterhvert hvist det er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du planlegger å konvertere til efi?, hva skal du da med chip?

Grenrør kan du høre med flensta tekniske om han kan bygge et til deg, han kan muligens hjelpe med kammer også ( ellers så har catkams noe ). Hvem har du tenkt å levere toppen til? å hva hvilken komp regner du med på maskinen? planlegger du å bruke orginal innmat? Hvilken effekt sikter du etter?

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!toppen skal en kjenning av meg på sylmo ta.han er meget dyktig og har lang erfaring.

planen er som du ser en moderat økning på lavt trykk.med orginal innmat.0.4-0.5 bar skal vel gi rundt 250-270hk.

lurer på omm noen selger bolt on kit?har sendt mosselman en mail uten å ha fått svar...

vet ikke om jeg trenger chip.vil bare høyne turtals sperren.har hatt for det meste bmw opp gjennom årene(M3,m5)og dær har det kunn vert mulig ved å bytte programmvare.dette for å leke meg litt mens jeg leter etter gromm delene.er litt ukjent med denne bilen men den virker spennende og har faktisk altid likt 2.3 16v.

så klarer jeg å hente litt i toppen og høynet turtals sperren til ca 8000 samt åpnere eksos er jeg fornøyd intil jeg får turbo.mulig jeg kjøper inn en til motor til turbo bygget.er ett par til salgs nå ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtallsperra ligger i bensinpumperelèet, benytt relè til sekser, så sperrer den ikke før rundt 10.000 rpm, om motor greier, noe jeg tviler sterkt på og fraråder.

 

Chip kan du nok glemme til en bil med mekanisk innsprøytning.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha...ja mekanisk inspr. setter sine begrensninger.det er jeg klar over.

så sperren ligger i bensin pompe releet?!

takk for informasjonen!

nei den skal slippe 10000omdr!!

men en slik gammel dtm maskin bør tåle 8000omdr.

det jeg opnår er å treffe bedre i effekt kurven ved giring.du får en følelse av at den blir lavere giret.

den forrige m3 e30 min løftet vi til 8000omdr.

det gjorde underverker for di stakkars 195hk den hadde.

den ble mye mere brukbar.

i å med at denne mekaniske insprøytningen er elektronisk styrt så tenkte jeg kansje en chip fantes for å kunne sette tenningen fremm ett par hakk.

 

ellers noen tips?

hvem har eksos til disse bilene?

 

takker for svar!

Endret av leandro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår