Gå til innhold

Hva gir rabatter på bilforsikring?

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen kan svare meg på hva som gir rabatter på bilforsikring, spesielt i gjensidige.

 

Garasje

Startsperre

Alarm

Automat

 

 

Er det noe av dette som gir/gir ikke rabatter...

 

Ble ikke noe klokere av å kikke på deres hjemmesider.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel selskaper har trukket tilbake (eller aldri gitt?) rabatt på automat da det kom frem at det faktisk skaper fler ulykker pga førerne blir FOR avslappet. :D :(

 

Ellers lønner det seg å ringe og plage en konsulent eller hva de nå kaller seg. Jeg husker ikke om det var alarm, startsperre eller brannslukker, men det viste seg tilfeldigvis å dreie seg om en hundrelapp eller to så det var for meg ikke verdt å skryte på seg.

 

Det er bare å spørre hyggelig om det har noe for seg rent økonomisk å se etter en bil med nevnt utstyr eller om det er verdt å investere i alarm eller ei. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel selskaper har trukket tilbake (eller aldri gitt?) rabatt på automat da det kom frem at det faktisk skaper fler ulykker pga førerne blir FOR avslappet. :D :(

 

Jeg har hatt skylda i kollisjon EN gang i mitt liv, og da kjørte jeg automat. Så jeg støtter den :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siter bare å irriterer meg over at forsikringene har blitt dyrere, tross oppgang til 60% bonus, så her skal rabattene tynes.

 

sjåfør over 24 år gir meg rundt 1100 rabatt per bil, garasje skulle gi litt, selv om den ikke er i bruk, ene bilen har orginal startsperre så verken starter eller dieselpumpe funker uten at den blir låst opp med korrekt fjernkontroll, syns faktisk det har blitt alt for mye dyrere, så spørs om det kke blir prissjekk på forsikringer, synd, for jeg er i grunnen veldig fornøyd med gjensisige som forsikring på biler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med andre selskaper, og så spørre Gjensidige om de kan matche en eventuell lavere pris. De klarte ikke det hos meg, men man må jo alltids prøve.

 

Ser det står nevnt over her at ikke alle typer garasje gir avslag i pris, men da jeg fikk rabatt spurte de ikke engang om hva slags garasje. Tror vel ikke de differensierer i byer? Hvertfall gjorde de ikke det med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

I mitt selskap, Tryg, gis det rabatter for ulike sikkerhetstiltak som klima, ESP, alarm, gjenfinningssystem. Også brukere over 23 år er selvfølgelig positivt.

Som nevnt over er det lurt å sjekke om du er med i organisasjoner som har gruppeavtaler med det aktuelle forsikringsselskapet. Der kan det være en del å hente. I tillegg kan det vært lurt å sjekke ut om det lønner seg å samle forsikringene. Jeg gjorde det, og det lønnet seg. Tre eller flere forsikringer. Legger ved en lenke til den bilforsikringen som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Prissettingen av forsikring er komplekst.

 

Jeg kan kun uttale meg om hvilke faktorer som er utslagsgivende i If forsikring.

De viktigste og mest utslagsgivende faktorer generelt er i rekkefølge:

 

- Bonus og kjørelengde

- Alder, kjønn og bosted

- Parkeringsforhold

 

Alarm, startsperre, tracker, mv. gir også rabatter, men disse er minimale.

Videre kan forbundsavtaler gi gode prosenter.

 

Bilmodellen sett i forhold til de ovennevte faktorer vil i stor grad avgjøre hvilken premie en ender opp med.

 

Mvh

HenrikSk

If forsikring

Forsikringsreferanser fra forumet:

 

- LuxXxuS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår