Gå til innhold

2,8Q. Liten prosjekttråd.

Ranger emnet


xr4ti

Anbefalte innlegg

En annen ting, det er en løfter som tikker endel. Satte i nye orginale løftere da jeg fiksa toppene. Motor har vel gått ca 30 minutter + en kjøretur på ca en kilometer. Den har i grunn tikket slik siden oppstart, var dog mye bedre de første minuttene. Jeg pleier aldri å fylle opp løfterne når jeg monterer nye og har aldri hatt noe problem med dette før. De ble segg skikkelig innoljet ved montasje og oljetrykk kjørt opp før oppstart.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jo da, har denne ennå. Lenge siden jeg har gjort noe med den i det hele tatt men herom dagen kjørte jeg med den i forbindelse med at jeg bytter verksted om dagene. Leide prøveskilt, satte inn batteri og den startet tvert. Lot den gå omtrent et kvarter på tomgang før jeg kjørte i ca 12-15 minutter. Da ble den litt kraftløs og jeg trodde det at ladingen var kaputt. Ladelampen lyste ikke men følesen og symtomene på motoren var som om batteriet var tomt for strøm. Trodde jeg hadde et ladeproblem tross at ladelampen ikke lyste. Om jeg satte den i fris så fikk jeg ikke opp turtallet og det ble bare værre og værre. Til slutt måtte jeg gire den manuellt og det siste meterene dro den såvidt på 1 gir for til slutt å stoppe i gårdsplasssen på det nye verkstedet. Flaks.Prøvde å starte den og den startet lett men måtte holde gassen mye inne for at den skulle gå i det hele tatt. Turtallet øket ikke om man ga full gass, akkurat som ved tomt batteri.

Men, plusspolen på batteriet var skummelt varm, ellers virket alt som det skulle. Trodde som sagt det var noe med ladingen så byttet batteri men ingen forskjell men etter litt kinning og starting og forsøk på å tvinge opp turtallet så ble plusspolen ekstremt varm igjen. Mens jeg holdt på så prøvde jeg å minimere strømforbrukende kilder uten at det hjalp. Det eneste jeg ser som kan gi en pekepin til dere er at når jeg sette lysbryteren fra kjørelysposisjon og over til parklysposisjon så lyser det mindre i instrumentbordet??

Noen som har noen ideer? Om der leser litt tilbake så ser dere at jeg hadde problemer med en oppstart grunnet et jordingspunkt som hadde et brudd. Bilen har etter det ikke hadde startproblemer, ei nå heller, men dette er første gang jeg har kjørt med den etter motoroverhalingen.

Kom  igjen folkens, legg hodene i bløtt og kom med tips.

Mvh J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klassiske: tom for bensin, men det er en grunn for det. Når jeg kjøpte bilen så fylte jeg på ca 25-30 liter på tanken så den ikke skulle være tom. Jeg har hele tiden trodd at tanken har inneholdt ca 40 liter som måleren sto og står på for tankmåleren virket som den skulle den gang jeg kjøpte den(tror jeg men husker det ikke 100% sikkert). Men nå som den ble tom så måtte jeg jo sjekke litt og saken er to delt. For det første så er det en av de gamle verkstedkompisene som jeg leide sammen med før som hadde tappet tanken en gang han manglet bensin og så hadde han "glemt det" og dermed viste ikke jeg at tanken var tom. Det andre er den elfeilen jeg har slitt med. Tydeligvis så har den innvirkning på tankmåleren slik at den står konstant på 40 liter(halv tank) og dermed har jeg jo hele tiden trodd tanken var ca halvfull. Den har jo kun blitt brukt noen km og ca en times tid eller noe på tomgang og dermed så reagerte ikke jeg på at måleren ikke hadde flyttet seg noe.

Fikk på litt bensin så fyre den med en gang. Er forsatt den samme feilen med instrumentbelysningen. Ellers så funker alt bortsett fra sentrallåsen og den har funket før så noe med en elfeil er det nok.

Kan det være en at jeg har fått byttet on kablene til to sensorer ??

 

Edit: bilen må desverre selges da jeg ikke har tid til den. Utrolig synd for det er en meget bil. Selges fordelsaktig til entusiast. Ta kontakt for mer info. Se Til salgs forumet her.

 

mvh Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår