Gå til innhold

2.4 V6 Stopper umotivert under kjøring


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Har en '86 scorpio GL som stopper under kjøring.

Er helt totalt død ved kinning, helt til den plutselig starter og går normalt igjen.

Tiden den fungerer varier veldig, noen ganger går den fint i 10 mil, ande ganger 2 mil.

Tiden før denstarter igjen varierer også, men hittil har det tatt maks 2.5 min før den våkner igjen.

 

Er noe tull med kaldstarten også tror jeg, men det burde vel ikke ha noe med dette å gjøre?

 

Nettopp fått bilen, og ikke vært noe borti dette, så setter pris på litt assistanse :D

 

Byttet tenningsmodul på bilverksted (forrige eier) for ikke lenge siden, da bilen ikke ville starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært så "heldig" at bilen har vært vrang nok til at jeg kunne feilsøke litt.

Dette var for et par dager siden, nå i dag så startet jeg den, og den stoppet med en gang (kan være kaldstartprob.)

også startet den like lett på andre forsøk, og gikk fint, så ruste jeg den litt opp og ned i kanskje ett minutt og bilen dør ut mens den har 2000 omdr.

 

Feilen er helt lik slik det har vært før, og har trolig samme feil som når jeg feilsøkte sist.

 

Den mister all gnist, tenningsmodul er som sagt byttet på verksted, mnd 7.

 

Når dette har skjedd under kjøring er det flere gannger jeg har trillet videre i gir bare, og bil fungerer igjen.

 

Nå tør jeg nok ikke dra på noen kjøretur, for når den nå mister gnist er det bare flaks at den starter. og ingen logisk løsning på dette.

 

Er det noe startsperre opplegg på disse bilene som er tullete?

Coil som kan være tulling?

Noen klassiske feil overhode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da var bilen endelig kjinna inn på verksted.

Tar litt tid med oppoverbakke og snø/is.

 

(bump)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde med annen coil.

men ble jallaløsning pga koblinger passa ikke på coil, da gjengeparti var for kort, for å få det skikkelig må man jo klippe av orginale koblinger, vil helst slippe det da.

 

men nå er den endelig innendørs, så da blir det litt skruing og testing til helga.

blitt for bortskjemt når man har garasje og jobber inne til vanlig.

gidder liksom ikke stå med bunntæla fingre og kødde i mørket så veldig lenge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er tilfeldigheter, men etter jeg har sprayet og rengjort nede i fordeler med elektrospray så starter bilen og går som ei klokke.

Sto og gikk lenge i dag, opp til ca 80 grader, skrudde den av, prøvde igjen time senere. tente litt, døde ut og vil ikke fyre lengre.

 

Prøvd ett par ganger i helgen også, hvis man sprayer nedi fordeler, fungerer den.

men syntes det vil være rart, og den startet da jeg prøvde å starte før jeg byttet fordelerlokk og rotor. dette var før noe elektrospray.

(ja, tennkabler skal byttes, men får bare feil, og vil heller si at det er lite sansynlig at de skal være humørsjuke på en slik måte)

 

Mustang95:

har du en slik coil liggende er jeg mer enn glad for å få låne den.

Av en eller annen dustegrunn har nok en gang tyskerne vært flinke og lagd en del som er speiell, slik at du må bruke litt ekstra med penger.

IKKE første gang tyskerne er "smarte"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei igjen.

Bilen var i live i rundt 1,5 mnd etter god rengjøring av fordeler, nytt fordelerlokk, rotor og pluggledninger.

Begynte fint å dø bort i 1-4 sek. før den våknet, under kjøring.

Så gradvis oftere, og plutselig, TOTALT DØ.

Irritert som jeg var, taua jeg bilen til verkstedet som hadde reparert bilen med samme prob (døde under kjøring, og startet ikke igjen) i hendene til forrige eier.

De mente elektronikken i fordeler (som de byttet sist) var i orden med selve fordeleren var defekt.

Noen meninger?

Noen som har fordeler jeg kunne handla/prøvd?

 

 

obs. har ikke sett på bilen selv enda, skal taues hjem hit i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår