Gå til innhold

Servolekasje A4 1997mod 2,8 liter 30v

Ranger emnet


Stormyrbakken

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en kraftig lekasje på servosystemet. Problemet er at hele motorrommet er fult av servoolje, så jeg har problemer med å lokalisere hvor oljen kommer i fra. Er litt fuktig under servopumpa, men ikke mye. Faktisk motsatt side av motoren, rundt dynamoen som det er mest olje. Noen som har noen tips til hva dette kan være?

 

Jørgen Stormyrbakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er at pumpen kan få lekk. Jeg ville også sjekket banjokoblinger og slanger.. Har du gjort noe arbeid på kretsen?

Forresten - når du får bukt på problemet ditt bør du bytte drivreimen, den liker servoolje jævlig dårlig. Blir seig og stiv, og kommer garantert til å ryke til slutt. Taes samtidig som evt. servopumpe.

 

Prøv å stipse noe plastikk rundt servopumpen kanskje, se om den blir full av kliss innvendig.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter jævlig - her er det ingen snarveier. Av med vifte, av med viftereim, av med drivreim.

 

Boltene er i seg selv en utfordring, men det har ingen hensikt å smyge av boltene før man har tatt av alt det andre, det må dessverre uansett av.

 

HUSK!! servoolje inn i nye pumpen når den monteres, den må ALDRI kjøres tørr! mye moment i den, og den takler ikke å bli tørrkjørt i det hele tatt, det er som regel derfor de ryker.

 

Lykke til, og luft skikkelig i etterkant! :)

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei

 

Har tilsvarende bil, A4 1997 2,8 Quattro... her om dagen begynte det og ule og jeg kjente vibreringer på rattet, jeg stoppen umiddelbart og så at det var under min. nivået på servo olja. Jeg fikk tak i noe olje og fylte på så fort jeg kom hjem... deretter fungerte det fin i ca. 1 1/2 - 2 uker og nå begynte den igjen... men nå er nivået der det skal være så jeg lurer på om pumpa kanskje kan ha tatt kvelden ?!?!? :/

 

hvis du byttet pumpe, hvor skaffet du den og husker du ca. pris på en slik ?

 

Christoffer

- 1997 Audi 2,8 Quattro (solgt)

- 2002 Audi 1,8T Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår