Gå til innhold

Har politiet lov til dette? (Skrudde av skiltene pga diverse mangler)

Ranger emnet


Møllergutt

Anbefalte innlegg

sto parkert med noen kompiser og pratet, så kom politiet og kjekket vognkort og førerkort, men jeg manglet frontfanger så drev de å kjekket over bilen også satt de seg inn i bilen og spørte om bilnøklene også startet de opp bilen og slo av tenningen, så fikk jeg mangel lapp som står:

mangler støtfanger

mangler blinklys alle sammen

stort hull i eksosen

(nederst står det)

full teknisk, skilter klippet

 

så skrudde de av skiltene

 

har de lov til dette?

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto parkert med noen kompiser og pratet, så kom politiet og kjekket vognkort og førerkort, men jeg manglet frontfanger så drev de å kjekket over bilen også satt de seg inn i bilen og spørte om bilnøklene også startet de opp bilen og slo av tenningen, så fikk jeg mangel lapp som står:

mangler støtfanger

mangler blinklys alle sammen

stort hull i eksosen

(nederst står det)

full teknisk, skilter klippet

 

så skrudde de av skiltene

 

har de lov til dette?

 

Vil nok tro dem har fått noen tips, for bare mangle frontfanger er ikke grunn for avskiltning.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tro dem har fått noen tips, for bare mangle frontfanger er ikke grunn for avskiltning.

 

Jo de har lov grunnet manglende fanger, jeg har selv blitt stoppet grunnet manglende fanger, (kjørte på elg)

 

jeg ringte og hørte i ettertid, jeg vet det høres tåpelig ut men grunnen er at treffer du et menneske tar det større skade av en bil uten fanger enne en med fanger, jeg svarte at treffer jeg en i 60kmt er han død fanger eller ikke fanger, vedkommende i andre enden ble mindre bli for å si det sån.

 

Ikke missforstå meg, jeg støtter ikke å kjøre uten fanger, da det hjelper ved små uhell, osv.

 

Til deg med denne smørbrødlista over mangler, du har vel ingen grunn til og klage som nevnt over her, fiks bilen.

 

Jeg har ingen problemer med og forstå at du ble "stoppet" jeg er heller ikke glad i politi etter 2 henlagte biltyveri osv, de ble til og med tatt på fersken av politi selv 10 min etter de tok bilen, men henlagt, ble litt offtopic men ment så man kan forstå en av noen grunner til at jeg ikke liker de.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de lov? Ja heldigvis.

 

Når du utgjør en stor fare for andre er det deres plikt å stoppe deg.

 

og påstå at han gjør noe stor FARE for andre er vel og OVERDRIVE litt... men er nok LURT og ha blinklysa i orden...

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk ikke det er å overdrive nei. Satt på spissen kan du heller si.

 

Å bevege seg i et kjøretøy innebærer en risiko. (å leve innebærer faktisk en risiko... vi dør av det) Når kjøretøyet ikke er i stand (ikke blinklysa jeg tenkte spesielt på da faktisk, de bruker ikke folk uansett) så fører det til en økt risiko for andre også. Med holdning som det tydelig kommer fram her, så vil jeg påstå at det totalt sett blir en stor fare.

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår