Gå til innhold

Golf II: VW Golf 2 GL - bruks bil, LTP!!

Ranger emnet


Golf II

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

najs :)

Ser at du også ahr monojetronic-modellen, samme motortype som min..

Hvordan kan det ha seg at motorrommet ditt er en god del ryddigere enn mitt? I min bil flyter det med ledninger og slanger.. :confused:

Hvilken årsmodell er det?

BTW; er det recaro seter? :)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det oppdaterings tid :D

 

sent i går kveld gikk jeg ut for og bytte bærekule høyre fram på bilen, så jeg startet på med det, og hadde løsnet alt jeg trengte og løsne, så var det bare og løfte opp fjærbeinet på bilen.

 

så løftet jeg opp dette, så løsnet bærekulen, men det var en ting til som løsnet som ikke var planlagt og det var at selve akslingen løsnet fra ytre drivknute, så ble også manskjetten ødelakt i samme slengen...

 

så til noen bilder da :)

 

så hadde bilen kommet inn i garagen igjæn :D

DSC01189.jpg

 

så hadde man fått løs kulen da :)

IMAG0285.jpg

IMAG0286.jpg

 

så var det til det som ikke skulle løsne når jeg holdt på :S

IMAG0287.jpg

 

 

så ny vs. gammel del

IMAG0288.jpg

 

driv knuten. ble så jeg tok den helt ut når det skjedde med akslingen, for og se om den hadde berget :) å det ser ut som den har gjort det

IMAG0289.jpg

 

så til manskjetten som ble ødelakt :S

IMAG0290.jpg

 

 

 

må nesten beklage for dårlige bilder, de er tatt med mobil, og dette er pga. at jeg ikke hadde noe annet, bedre en ingenting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny mansjett og nytt fett, rengjør knuten skikkelig og sett den inn med nytt fett :)

 

Bilder her - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html

 

tror jeg skal på et hugeri og kjøpe meg en ny aksel, for det var ulyd i drivakselen(ytre drivledd) altså det kneppet når jeg svingte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

glemte av og ta bilder og oppdatere denne tråden når jeg holdt på og monterte ihop drivknuten og bæreklulen sist gang, men får komme uten bilder, og drivknuten tror jeg ble grei

 

så til en ny liten uppdate.

 

jeg har jo litt anlegg i bilen, og dette må jo festes på en eller annen måte, og den måten jeg skal gjøre dette på er at jeg skal ta 2 vinkler på hver side, så ta 2 vinkler forran kassen, alså imot seteryggen, så skruve i en tre/finnerplate som er formet som bagasjerommet i bilen, disse vinklene er 6cm brei og 10cm ellers og selvklart 90% men de som blir sittende forran år en litt annen vinkel, så et bilde av de 6 rustfrie vinklene som ble laget i dag, og 2 avstivere som skal bli brukt til sideskjørtene, i bunnen av de :)

 

IMAG0294.jpg

 

så skal vel vi se om vi får knekt opp en ny kanal om en dag eller 2, men får se hvor travelt min far har det på jobben først :)

 

Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da var det på tide med en lite oppdatering, lenge siden sist men.

 

har no holdt på litt med bilen i det siste, blant annet festet subb kassen bak i bilen, så har jeg fått skaffet meg en lydpotte med dobbel endestuss fra en 16v bil som er montert etter litt om og men, så har jeg fått tak i 90fangere med tåkelys forran, så mangler jeg bare noe plasting for og få festet den bak :)

 

 

da blir det noen bilder :D

 

min gammle bakpotte, dette er grunden til jeg byttet xD

IMAG0302.jpg

 

den nye bakpotten, har ikke no bilde av den før jeg monterte men

IMAG0316.jpg

IMAG0315.jpg

 

så til framfangeren jeg skaffet meg :)

IMAG0313.jpg

IMAG0312.jpg

 

 

ellers så må jeg fikse den bakfangeren som fulgte med, så det kommer til og ta litt tid, så har jeg fått byttet hjullager bak, samt bremseband bak.

 

og når jeg får penger, så blir det at jeg skal fikse den ene kanalen som er opprustet, så bytte ut bremse rørene bak, pluss bremse slanger :D

 

 

men et lite spørsmål, hvor kan man kjøpe bremserør og slanger billig???

 

Golf II/Fikseaunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir braa! :)

Hvor fikk du tak i den emblemfrie grillen?

Fin bil du har, akkurat likens som min ;)

Du sa at du hadde/skulle sette på coilovers på bilen i et tidligere innlegg, ble det noe av?

Isåfall må du justere den ned :D

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir braa! :)

Hvor fikk du tak i den emblemfrie grillen?

Fin bil du har, akkurat likens som min ;)

Du sa at du hadde/skulle sette på coilovers på bilen i et tidligere innlegg, ble det noe av?

Isåfall må du justere den ned :D

 

den emblemfrie grillen fikk jeg av en kompis.

 

jo takk for det, du har en fin bil selv:)

 

jeg har montert senkesett på den, og fikk ikke godkjent det på 9cm klaring fra travers og ned til bakken, og dette var for at jeg ikke kunne kjøre over bremsetesteren på BT, bilen ble hengende :S, så var han streng angående at bærearmene var for bratte, så var det litt for mjukt., så det tar neddi hjulbuene når jeg svinger(krenger) så skal skaffe meg ett nytt som er MYE stivere en det jeg har :D

og jeg kommer ikke ut av garagen nå pga. den er litt lav xD

 

"edit" denne grillen har jeg http://bsbildeler.no/?pno=108266

Endret av Golf II
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår