Gå til innhold

G60 går på 3 stempler når den er kald

Ranger emnet


Turbobenni

Anbefalte innlegg

Hei, kan nå si at jeg er stolt over mitt nyeste kjøp. Greit den ser ikke ut men jeg har store planer for den. Eneste jeg er litt redd for er at den går på 3 stempler når den er kald og nærmere drukner når jeg gir gass. Noen tips til hva dette kan være ?

Mvh Turbobenni :)

 

luftmengdemåler - lambda - tempsensor. noe av dette kansje? drukner den når den er varm å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende at den kun går på 3 syl.

Sjekk plugger, plugg ledninger, rotor/fordeler (hvis den har)

Mål kompresjon. Av erfaring så kan det være ventil tettningen som er slitt.

Har opplevd selv en bil som ikke ville starte når den var kald, gikk kun på 3 når den først startet. Gikk som ei kule og startet hver gang når den var varm. Ventil tettningen er slitt feil i forhold til ventil, noe som fører til at det ikke bllir kompresjon. Når motoren blir varm utvider metallet og det blir tett. Eller så kan det kanskje være stempel ringer.

Det at bilen "drukner" kan ha sammenheng med overnevnte. Uansett liten vits i å konsentrere seg om det problemet før bilen går på alle 4.

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiltetninger har ingenting med kompresjon å gjøre, emn du tenker kanskje på at ventilen ikke lukker helt pga sliten ventil elelr ventilsete?

 

i dette tilfellet tror jeg kanskje heller det kan være noe feil med motorstyring siden den nærmest drukner i bensin.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventiltetninger har ingenting med kompresjon å gjøre, emn du tenker kanskje på at ventilen ikke lukker helt pga sliten ventil elelr ventilsete?

 

i dette tilfellet tror jeg kanskje heller det kan være noe feil med motorstyring siden den nærmest drukner i bensin.

 

Jepp, my BAD.

Det var selvfølgelig ventilsete jeg mente. Jeg mener fortsatt at det kan lønne seg med en kompresjonstest. Det vil jo gi en god indikasjon på helsa til motoren.

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er stempel ringer som er gåen, for når motoren blir varm så utvider stemplene, men når den er kald så minsker dem så da blir det stor arbeid for stempel ringene å jobbe

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftmengdemåler - lambda - tempsensor. noe av dette kansje? drukner den når den er varm å?

 

G60 har mapsensor, ikke luftmengdemåler

 

At den går fett skyldes som regel et par ting på G60. Enten lambda, CO-pot eller den blå vanntempsensoren.

 

Når bilen er varm kobler du av kontakten til lambda. Endrer det seg ikke når den er koblet fra er lambda ødelagt

 

CO-pot sitter på intercooler røret rett før innsuget. Ta av kontakten og mål motstanden på de yttre pinnen på sensoren med et multimeter. Grunninnstillingen er 450-500 ohm. Denne kan justeres med en flattrekker. Justeringsskruen sitter under den blå proppen. Endrer ikke motstanden seg når du skrur, er den ødelagt og du må kjøpe ny på Møller. Disse ryker lett, så ikke noe vits å bruke penger på en brukt.

 

Den blå vanntempsensoren sitter på en stuss i fremkant av motoren sammen med en svart sensor. Den blå er til hjernen og den svarte er til instrumentene. Du kan prøve å bytte over kontaktene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår