Gå til innhold

Audi a4 - byttet luftmengemåler, fortsatt prob. HJEELP

Ranger emnet


Ibsen

Anbefalte innlegg

Hadde problemer med rykking ved pådrag, særlig i oppoverbakker.

Jeg kobla av luftmengemåleren og problemet var borte. Så jeg bestilte en ny som jeg satte på i dag. Nå er den grei ved akselerering, men den går ujevnt på tomgang, og når jeg har slipt gassen og drevet et stykke for så å trå på den igjen rykker den noen sekunder før det jevner seg ut. Rykker også en del ved girskifte. Det er automatgir. Jeg er helt sikker på at det er riktig type luftmengemåler, men den er uorginal og kosta meg ikke mer enn 300,- fra England. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Kjøpe orginalvare kanskje? :knock:

 

Audi A4 B5, 2000 mod.

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg kjøpte LMM fra england på Ebay for et halvt års tid siden og opplevde det samme som deg. Jeg prøvde med to stk av disse med samme resultat. Byttet tilbake til den gammle da bilen forsåvidt gikk greit med denne men føltes dau og tørst. Har ikke gjort noe siden. Jeg har og vurdert å prøve en orginal en, men disse koster jo sitt. Ellers så har jeg lest at CRC har en sprayboks som heter MAF cleaner og kan være verdt et forsøk på den gammle du har. Koster 99 på mekonomen.

 

Og tilslutt, feilkilden til rykking kan være i automatkassen og ikke nødvendigvis i motoren. Du kan høre med Transtec på Bryne (automatspesialist) om han vil se over motor og kasse for deg. Han er ikke dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg kjøpte LMM fra england på Ebay for et halvt års tid siden og opplevde det samme som deg. Jeg prøvde med to stk av disse med samme resultat. Byttet tilbake til den gammle da bilen forsåvidt gikk greit med denne men føltes dau og tørst. Har ikke gjort noe siden. Jeg har og vurdert å prøve en orginal en, men disse koster jo sitt. Ellers så har jeg lest at CRC har en sprayboks som heter MAF cleaner og kan være verdt et forsøk på den gammle du har. Koster 99 på mekonomen.

 

Og tilslutt, feilkilden til rykking kan være i automatkassen og ikke nødvendigvis i motoren. Du kan høre med Transtec på Bryne (automatspesialist) om han vil se over motor og kasse for deg. Han er ikke dyr.

 

Takk for svar. Siden den girer normalt med gamle lmm på (da rykker det kun ved 3-5000 omdr, hardt pådrag), så tror jeg ikke det er automatkassa. Hadde planer om å prøve elektronikkrens i dag, men skal prøve MAF cleaneren istedet!

Og kan det være at forgasseren trenger å justeres etter LMM-bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på en A4 jeg hadde. byttet lambda så ble den bra. Hvis dette ikke hjelper så sjekk hylsene på coilene, men regner med lambda sensoren ordner saken.

 

Grunnen er at over tid så blir sensoren "treg/svak" i bruk. Når motorstyringen ikke får tilbakemelding ofte/god nok, så velger den å koble inn nødmodus til den får nok signal og kobler tilbake igjen.

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hjelp meg , jeg har samme proplem etter jeg kjøpt den fra englad , har du fiksa den proplem???????

 

 

 

 

 

Hadde problemer med rykking ved pådrag, særlig i oppoverbakker.

Jeg kobla av luftmengemåleren og problemet var borte. Så jeg bestilte en ny som jeg satte på i dag. Nå er den grei ved akselerering, men den går ujevnt på tomgang, og når jeg har slipt gassen og drevet et stykke for så å trå på den igjen rykker den noen sekunder før det jevner seg ut. Rykker også en del ved girskifte. Det er automatgir. Jeg er helt sikker på at det er riktig type luftmengemåler, men den er uorginal og kosta meg ikke mer enn 300,- fra England. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Kjøpe orginalvare kanskje? :knock:

 

Audi A4 B5, 2000 mod.

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha lest noe om at disse bilene har et elektronisk gasspjeld som kan trenge justering/innstilling. Kan isåfall gjøres på verksted, men aner ikke om det er problemet i ditt tilfelle.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha lest noe om at disse bilene har et elektronisk gasspjeld som kan trenge justering/innstilling. Kan isåfall gjøres på verksted, men aner ikke om det er problemet i ditt tilfelle.

 

dette stemmer, har måtte gjort det på min noen ganer... + rensing av gasspjeld for sot\skjit, da kom den seg betydelig :) men som han skrev her oppe så va han fått det til med og rense org. LMM .. (det problemet har eg og vert borti, samt lamda måtte byttest.. ble dyrt når en kjøper org deler og :P men fikk gode rabatter siden eg jobbet som mekaniker da :) )..

 

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår