Gå til innhold

Dårlig oljetrykk 1,8T

Ranger emnet


Stian83

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A3 1,8T 2000 mod. som har gått 150000 km.

Oljetrykkslampen begynnte å lyse for en tid tilbake.

Jeg målte oljetrykket til 1,3 bar på tomgang med varme motor. Skal i følge Audi være ca. 2 bar.

 

- Først byttet jeg en ventil i filterhset. Dette hjalp ikke.

- Så byttet jeg oljepumpe. Dette hjalp ikke.

- Så byettet jeg rådelager og sjekket de midtre bærelagrene til veive. Alt var ok. Dette hjalp heller ikke.

 

Ojle og oljefilter er også byttet, og oljen ser helt fin og ren ut.

 

Hva er det neste som bør gjøres nå?

Dette problemet begynner å gå meg på nervene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet trykkbryter uten at det hjalp noe. Da trykket er lavere enn fabrikkspec, så er den nok i orden. Bryteren er laget for å slå inn mellom 1,2-1,6 bar. Da jeg har 1,3, så er det ikke så rart at den reagerer.

 

Motorrens har jeg ikke prøvd, men hvis jeg ikke tar helt feil så ligger vell oljetrykksbryteren relativt tett optill oljepumpen. Ergo, så vil vell tette kanaler i værstefall gi høyere trykk??

 

Noen som har noen erfaringer med motorrens og bedret oljetrykk?

Endret av Stian83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nødløsning kan være å prøve en 20w50 olje for å se om du klarer å få opp oljetrykket. Virker ikke dette, har du et seriøst problem. Dette høres uansett merkelig ut siden du allerede har byttet vitale deler. Kan du ha en sprekk i blokka/toppen et sted invendig som trykket blør ut i? Jeg vet at disse motorene har slitt med kjedestrammeren til kjeden mellom kammene. Denne bruker oljetrykket til å stramme opp kjeden. Kan du ha en lekasje her?

QMI motorrens har jeg hørt mye godt om. Prøv denne. Skader heller ikke å prøve en QMI motorbehandling etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår