Gå til innhold

motor problemer på en 230 w124 88mod


fastback86

Anbefalte innlegg

Hei, trenger en liten brainstorming på et motorproblem her.

 

motoren er en 1988mod 230e 124w

 

Motor har gått fint siden jeg kjøpte bilen i våres, etter en litt hard tur på e6 fra sarpsborg til oslo med litt kappkjøring med en bmw 740 ( ja, jeg veit jeg ikke har sjangs) har oljetrykksmåleren vist 2, og noen ganger helt ned i 1 når jeg slipper gassen, eller står på tomgang, når jeg gasser eller kjører er den på 3. oljenivået har ikke minsket før nå nylig. Det begynte å ryke blått fra eksosen, og koking oppsto. Det som kom ut av vanntanken var brunt, og lerete av konsistens. Jeg helte på mer vann og fylte på olje da oljelampa begynte å lyse. Fikk kjørt bilen hjem, som da var ca 4-5 mil. Skrudde av toppen og byttet toppakning slipte toppen ca 0,4mm, byttet pakning selfølgelig, nye strekkbolter, og skrudde det sammen igjen. Startet motor og helte på varmtvann lot motoren gå i ca 10min. Det kaklett som en diesel motor, og det oppsto koking igjen. Vi tror at kansje kjede har hoppet over en tann eller to i en eller begge av de nederste dreva.

 

Oppstår det en slik reaksjon av det.

 

Har dere opplevd likninde??

 

kom med tips og råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv byttet toppakning på min, og da begynte den å tikke som juling. men dette høres jo ut som at kjedet er slakt, eller som du nevner at det har hoppet (noe jeg ser på som lite sansynlig) eller at det er satt på ei tann eller 2 skjeft.

det jeg gjorde for å bli kvitt tikking, var å bytte olje og filter:)

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår