Gå til innhold

Oppkjøring gikk til helvete :(

Ranger emnet


thori

Anbefalte innlegg

Hei, er ny bruker her så beklager om dette er feil forum og poste i.

 

Da jeg hadde oppkjøring idag morges, så hilste jeg på sensor, alt var hyggelig og hadde en koselig 1times kjøretur. Da jeg var ferdig så blei jeg fortalt at jeg strøk, og vurderer å klage på avgjørelsen hennes.

 

Det hun sa til meg når hun begrunnet svaret var:

Du ligger over gjennomsnittet på kjøreskalaen for 18'åringer

Du har bra teknisk kontroll over bilen, girer fint, ingen bomgir eller kveling av bilen, bruker fjern og nær lys på rett tid og gjør det behagelig for passasjerer i bilen.

Men det var ett par ting som var på kanten, det var ingen 3'er feil men 3 2'er feil og resten bare +, dessuten ingen 1'er feil.

 

På papiret som jeg fikk sto det: Kjøremåten er ved 2 tilfeller ikke tilfredstillende i henhold til reglementet, dermed ikke sikkert nok. Ingen særdeles feil men nok til og ikke kunne bestå denne praktiske prøven.

 

Feila var 2stk, hun måtte ikke bremse for meg heller:

 

For stor fart mot ett vikepliktskyss; ca 50m avstand og rullet bortover på 2gir i 25km/t, og jeg hadde kontrollert ned-bremsing til stillestående. Satt den i 1. gir og kjørte videre, og jeg kunne se langt ned til både høyre og venstre og ventet på at bil fra høyre hadde kjørt forbi.

 

feil nr 2: når du kaller det og renne med nedbremsing i 3 gir for fort på en 100% oversiktlig vei, hvor jeg så laaaaaaaaaangt av gårde at det var ingen biler på veien, mot ett vike pliktskryss så er jeg kongen av sverige!

 

Burde jeg ha bestått, eller strøket? Hun som strøk meg går under ved navnet Strykebrettet her i Haugesund. Hun er dessuten litt kraftig og hun stryker de som er slanke og fine, ble jeg fortalt av kjørelærer etterpå. Og dessuten sto det 5 andre med meg inne på vegkontoret og skulle til og klage, alle vi 6 som hadde oppkjøring 08.15 idag morges strøk på førerprøven.

 

Noe som ikke virker helt i lodd? Burde jeg klage ? dessuten var kjørelærer med og han var mildt sagt forbanna på avgjørelsen hennes.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du er en slank og fin gutt eller jente men hadde ikke lærern din sitti baki skulle du 1) ha strøket henne oppover låret og/eller 2) anmeldt henne for seksuell trakassering. Alt ettersom hva som falt deg inn først. Ehhm.. jeg mener; stryk det som ikke passer. :D

 

Jeg fikk en toerfeil for å ikke stoppe for trafikk fra høyre, et par enerfeil og påskrevet "god fart i Strandgata". Men jeg fikk pluss for å ta bremsetest på det glatte føret. Og ja, jeg sto. Rett opp og ned. Som en sprettball. Akkurat som et fossefall. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå kan du jo ture.. er itteno å henge med hugu for.

 

Nei, men det er kjipt hvis det er slik det foregår... forbanna tilbakestående avskum som holder på sånn.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår