Gå til innhold

Bilvalg Volvo 740 vs Ford sierra

Ranger emnet


bruun91

Anbefalte innlegg

Hvis du får tak i en 2.8 er det en fresk sak. Voldsomt med moment helt fra bunnen, kan kjøre i 35 på 5 gir og bare tråkke tel så spinner det. Cossie/XR4x4 bakaksel eller sveisa sperre gjør det hele til en grom vinterbil. Mye deler å få tak i billig også. Og får du tak i en med servo har du kortstyring også, 2.5 runder lock-lock, 740 har vel 7 ellerno...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den du får tak i til billigest penge i best stand. :thumb Begge bilene fungerer bra til leking osv på vinteren.

 

Edit: Men sierraen er ivertfall jævli lett på raua, nesten for lett til tider. :P Min skal ivertfall få seg noen sandsekker bak i såppas at den kommer seg litt bedre frem.

90' Mercedes-Benz 300TDT S124 - Go'vogna

91' Ford Sierra 2.0CL

02' Suzuki RM 125

85' Honda CR 80 Høy - Til salgs! ANNONSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både Sierra og 240, og 240 er jo ikke så langt unna en 740. Har forøvrig kjørt 740 noen ganger. Si dette er en sammenlikning mellom en Sierra 2l OHC eller DOHC mot en 740 med 115 hk motor.

 

Sierra er:

Lettere

Mindre

Stivere

Mer moderne og penere

Sprekere

 

740:

Tåler nesten alt, veldig sikker bil.

Veldig seig motor og bil, går langt, varer lenge

Servo på alle modeller, det har ikke alle Sierra

 

Når det gjelder deler trenger du ikke tenke på det, det ligger nesten strødd langs veien. Jeg ville nok også heller valgt en Sierra. Eneste ulempen med de er egentlig at fangerne knekker lett. I tilegg så hender det at toppen ryker på DOHC motorene når du kjører hardt med kald motor. Sierra går også bedre. 740 er tung, slapp og myk.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra XR4x4 er den ultimate vinterbilen du får for under 20 lapper.

 

4x4, kortstyring, sperre bak og grisesterk 2.8 motor. Akkurat det samme understellet og drivverket som Cosworth 4x4 bortsett fra girkassa som jeg mener er bedre på XR4x4.. Men de begynner å bli leie å få tak i.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt en 740 glt 2,3 16v, og jeg har hatt mange sierraer, får ikke sagt hvor mye bedre jeg syntes sierra er enn tragisk 740 som er firkantet stygg stor og tung, med sine 159hk klarte den så vidt dra hjulene sine rundt, nesten ikke overdrevet.

 

Setene i volvo, jeg skal klare snekre sammen noe mer komfortabelt av planker, sirra is sitter man bra i.

 

eneste fordelen jeg ser i volvoen fremor sierra er at volvoen tåler mye.

 

Men personlig syntes jeg det er bedre du ødelegger en volvo enn en sierra, er tross alt ikke mange sierra igjen. volvo er det masse av.

 

Ødelegg hvertfall ikke noen 3 dørs sierra (coupe)

 

Deletilgang på sierra er nok noe væære enn på volvoene siden det er færre sierrar der ute, volvo derimot, reis til sverige, ta med en spade, grav litt og du finner garantert noe.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte forden min med 2,9 manuell og diffbrems til fordel for en 740 med lat sugemotor og åpen diff. Men duverden så morsom den vinteren ble. Der sladdene før ble begrenset av den kjempemessige svingradiusen på forden kunne jeg nå legge på nesten enda en runde med rattet og ligge omtrent på tvers og fortsatt hente inn bilen. Karroseriet er også mye stivere i svensken (el cheapo senkefjører er obligatorisk riktignok), forden kjentes nesten ut som en geleklump i forhold (selv med h&r senkesett og gule koni).

 

Dessuten kan man ikke legge skjul på at svensken tåler litt mer enn forden når det kommer til små sammenstøt og turer ut av veien i forbindelse med "inspirert kjøring".

 

*edit: både sierra og 740 er relativt stygge, så om du ødelegger noen spiller vel ingen rolle.

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wonder::helpme:

Mazda 929 med sveisa diff er også kanonmorsom vinterbil!

 

Men der er det vel verre med deletilgang kanskje...

Det kom inn en 929 coupe i høggern i går mens jeg sto og plukka på en Supra. Utrolig hva folk hensetter (der) nå til dags... :iconsm

 

Ontopic:

To cure unwanted stiffness; add :ford:

To add boning stiffness; add :volvsmile:bump

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår