Gå til innhold

En interressant historie: "Norges viktigste Rally"

Ranger emnet


yabbadabbadoo

Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk!

 

Jeg vet ærlig talt ikke om dette passer i rallyforumet, flytt den gjerne

 

I lunsjen på jobb i dag var det en kollega som fortalte følgende historie:

 

For mange år siden var det en person i Kristiansund som ble bitt av en mink, på den tiden var det visst ikke lett å oppdrive noe stivkrampevaksine så vaksinen måtte hentes helt fra Oslo,

Dette var visstnok før Kristiansund fikk flyplass og været var dårlig, så sjøfly var utelukket.

Han kunne videre fortelle at det var en Rallykjører som fikk jobben med å kjøre vaksinen fra Oslo til Kristiansund så fort som mulig.

Politiet sperret visst av alle kryss og lagde "klar bane".

 

 

Jeg synes dette var en litt merkelig men interressant historie og satt meg nå ned å googlet, jeg hadde egentlig ikke forventet at dette var sant, men jeg fant en side der det stod litt om dette litt spesielle oppdraget:

 

http://sites.google.com/site/bilsportcaravan/bilsportshistorie/1964/bilsportshistorie

 

Her står følgende skrevet:

 

1964:

De to norske rallykjørerne John Willy Haraldsen og Aage Bræin i en Volvo 122S kjører fra oslo til Kristiansund med serum for å redde livet til den da 57 år gamle Karen Gjøen som var blitt forgiftet etter å ha blitt bitt i fingeren av en mink. Været var såpass dårlig at man ikke kunne benytte fly. Man kom fram 20 minutter før livet ebbet ut etter å ha brukt 7 timer på de 603 kilometrene. Turen fikk store oppslag og er blitt karakterisert som det viktigste Rally som er kjørt i Norge.

 

Jeg klarer ikke å finne noe annen side som nevner denne saken.

Er det noen der hjemme som kan hele historien eller har evt. avisutklipp fra saken?

 

Hadde vert morro å hørt hele historien.

Endret av aleksander8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittfart på 86km/t inkl pitstop. Åssen var vegene på den tia a tru? (Bedre enn i dag tenker jeg, unntagen firefelt der dette finnes. :D) Først så jeg for meg snøstorm men det er jo ikke nevnt snø, bare sjøfly og dårlig vær.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår