Gå til innhold

Rensekit til BSR luftfilter på en 1.8T '02.

Ranger emnet


hanse89

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en '02 Passat 1.8T, hvor jeg fant ut at det sitter et BSR luftfilter i (se bilde).

 

Har aldri vært borti denne typen filter før, og har fått vite at dette er noe som skal renses og oljes opp en gang i blant.

Så fikk jeg vite at LMMen kunne bli litt grinete hvis man brukte feil (for mye?) olje, når man renser filteret.

 

Er det rengjøringskittet til BSR som man skal bruke her, med tanke på riktig olje osv?

Link: http://www.bsr-tuning.no/produkter/4690111/

 

En annen ting er når jeg rygger med bilen eller lar den stå på tomgang, så kommer det en merkelig lukt inn i kupeen.

Det er vanskelig å beskrive hva det lukter av, men det lukter ikke bensin og heller ikke svidd. Det er en litt mer "søt" lukt.

 

Noen som vet hva det kan være?

Bilen har rullet 162.000km.

 

Er det slik at Møller dekker utgiftene, hvis det har begynt å komme rust rundt bena til takrailsene? Kommet litt rundt, der det er festet til bilen.

 

IMG_0149.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en '02 Passat 1.8T, hvor jeg fant ut at det sitter et BSR luftfilter i (se bilde).

 

Har aldri vært borti denne typen filter før, og har fått vite at dette er noe som skal renses og oljes opp en gang i blant.

Så fikk jeg vite at LMMen kunne bli litt grinete hvis man brukte feil (for mye?) olje, når man renser filteret.

 

Er det rengjøringskittet til BSR som man skal bruke her, med tanke på riktig olje osv?

Link: http://www.bsr-tuning.no/produkter/4690111/

 

En annen ting er når jeg rygger med bilen eller lar den stå på tomgang, så kommer det en merkelig lukt inn i kupeen.

Det er vanskelig å beskrive hva det lukter av, men det lukter ikke bensin og heller ikke svidd. Det er en litt mer "søt" lukt.

 

Noen som vet hva det kan være?

Bilen har rullet 162.000km.

 

Er det slik at Møller dekker utgiftene, hvis det har begynt å komme rust rundt bena til takrailsene? Kommet litt rundt, der det er festet til bilen.

 

IMG_0149.jpg

 

Grunnen til at man skal sette inn filteret med olje er jo at det fryser ikke om vinteren sammenlignet med vann. Jeg ville slengt ut driten og kjøpt meg et innsatsfilter fra f.eks KN eller bruke et skumfilter om du må ha åpen filterløsning. Skum trenger du ikke å smøre, bare vaskes i varmt vann og tørkes helt tørt før det settes tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprø du meg, så er det beste å hive ut hele powerfilter greia og få inn den orginale boksen.

 

Lukta du snakker om, er mest sannsynlig lukta av varm olje fra veivhusventilasjonen. Sjekk alle slanger og rør i tilknyttning til veivhusventilasjonen. Hos meg var det et plastrør som satt midt på blokka, under manifolden som hadde sprukket og jeg fikk denne lukta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår