Gå til innhold

Hva er galt når bilen bare dør ut under kjøring? (Suburban ´97)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Stopper den bare plutselig for så å starte som ingenting hadde skjedd etterpå er det med all sansynlighet Drivermodulen som er gåen.

Orginalt så sitter denne montert på dieselpumpa, en svart kloss på venstre side hvis den ikke er flyttet til et annet sted. Dette er gjordt på flere biler med 6,5 TD.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler at du kjører bilen på verksted og får avlest feilkode på den. en annen svakhet på disse er at dieselrøret bruker å ruste oppe på dieseltanken. små mikroskopiske hull. dette kan også gi feilkoder på bilen, men disse sier at det er feil på pumpa.

sjekk også om den elektriske matepumpa fungerer. denne ligger inne i rammevangen rett under førersetet

lykke til

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har du fått ordning på dette problemet?

 

Jeg har et lignende.

Begynte i dag med at jeg ikke fikk økt turtallet selv ved full gass.

Men hvis jeg slapp opp gassen så begynte bilen å trekke normalt(1/2 gass->1/4 gass.

 

Fikk dette problemet er par ganger på en 20 minutters kjøretur, men klarte ikke å gjenskape problemet flere ganger.

 

Jeg har en 1996 suburban med 6.5TD, gått rundt 250 000km.

Når jeg parkerte å gikk ut så var det av og til en ekstra liten "banke" lyd i motoren ved tom gang.

 

Er naturlig nok veldig bekymret for alvorlige motor problemer.

 

-Verinoloth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår