Gå til innhold

Elektrisk Turbo 10% mer effekt.

Ranger emnet


markula

Anbefalte innlegg

Igjen, fortsatt ingen vitenskapelig test av produktet.

Jeg kan også skrive en fin tekst om et produkt hvis hensikten var å selge det.

 

Et moderne turboaggregat har lett 100,000rpm for å klare å komprimere luften tilstrekkelig, det ser jeg ikke at en hjemmelaget elektrisk turbo basert på en støvsuger er i nærheten av å klare.

Gasstemperaturen er også en viktig faktor i et turboprinsipp.

I et ekte turbooppsett er det eksos som rotorer impellerne, eksos er en forbrenningsgass og har derfor høy temperatur.

Jo høyere temperatur, jo høyere fart får eksosen.

Dette vil en aldri klare med en elektrisk turbo.

 

En turbo/kompressor dytter ikke bare masse luft inn i motoren, den tar flerfoldige kubikk luft, eksempelvis volumet av soverommet/stuen, kjøkkenet ditt og komprimerer det til å passe i en 1,5l flaske.

 

Hvordan skal en elektrisk turbo, gjerne laget i plast klare å levere noe som ligner trykk uten å smuldre opp, og i samme omgang fylle innsug og forbrenningskammer med skrot..

 

Er ikke uten grunn at en bruker luftkompressorer til å drive kraftig verktøy, eksempelvis en rotorfil, nettopp fordi en brukbar elektrisk utgave i samme størrelse bare klarer å levere halvparten av effekten.

 

Kort oppsummert; finn frem en vitenskapelig test som viser at disse løvblåserne er i nærheten av å klare å komprimere luft.

Hvis ikke er det like så greit å få dreid av en 1/2mm av toppen på din N/A motor, det vil gi deg mye større effekt.

 

 

Det er et vitenskap / tenkologimagasin. Hva vil du at jeg skal komme med da, et dokuments singert av Obama ?

 

"Jo høyere temperatur, jo høyere fart får eksosen.

Dette vil en aldri klare med en elektrisk turbo."

 

Feil.

Er jo derfor man bruker intercoolere etter turboer fordi man ikke vil at tempraturen skal bli høyere. Derfor biler er sprekere på vinterern.

 

Hvis bensin og luftblandingen har en brenntemp på 500grader da. Hvis da tempraturen er på 20 grader, vil luften utvide seg med 480 grader. Hvis luften blir varmet opp av en turbo som den blir med en 100 grader som er typisk. Blir det da 500 - 120 grader, luft temp og turboen. Sitter man igen med 380 grader forskjeld som da er mindre ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med ett eneste dynopapir som kan dokumentere at denne elektriske turboen du linker til virker.

At det står i Illustrert Vitenskap at det virker er ikke verd t noen ting.

 

Intercooler på eksosen?

Kald luft inneholder mer oksygen som igjen gir mer effekt, defor monteres ladeluftkjøleren/intercooleren på innsugssiden.

Ifølge din teori så burde jeg bare fjerne eksosbansasjen jeg har på grenrøret..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med ett eneste dynopapir som kan dokumentere at denne elektriske turboen du linker til virker.

At det står i Illustrert Vitenskap at det virker er ikke verd t noen ting.

 

Intercooler på eksosen?

Kald luft inneholder mer oksygen som igjen gir mer effekt, defor monteres ladeluftkjøleren/intercooleren på innsugssiden.

Ifølge din teori så burde jeg bare fjerne eksosbansasjen jeg har på grenrøret..

 

Nei på innsuget. Da forsto jeg feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om du kan forskjell på teori og praksis.

 

Det du sier ( i teori ) er at en mann som henter 100 kg stein på punkt a, går til punkt B og leverer 200 kg stein.

 

En elektrisk turbo krever energi for og virke, denne energien må hentes et sted.

 

Kjapt regnestykke.

 

1500W = ca 105 Amper på ca 14 volt.

Det er nok til og nesten drepe en bil på tomgang uten problemer. enig?

 

Jeg ser at du har googlet flow tall på toppen din, flink gutt. Hva er da forskjellen på atmosferisk trykk, og reelt trykk i plenium?

 

 

En Turbo drives av eksosgasser, som på den ene siden spinner opp eksos impelleren, som igjen før impelleren i compressorhuset til og spinne opp. Hva tror du er vanlig temperatur ut i fra dette huset? 500 grader? er du vill ? Det er ved ytterst få tilfeller YTTERST!

 

Du sier også at en elektrisk turbo har lavere temp ut.

 

 

Du har svadra opp og ned mange inlegg og bare kommet med "fakta" i fra masse rare udokumenterte sider.

 

Vi krever, kjøp "turboen" monter og brems bilen din.

 

God Helg

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om du kan forskjell på teori og praksis.

 

Det du sier ( i teori ) er at en mann som henter 100 kg stein på punkt a, går til punkt B og leverer 200 kg stein.

 

En elektrisk turbo krever energi for og virke, denne energien må hentes et sted.

 

Kjapt regnestykke.

 

1500W = ca 105 Amper på ca 14 volt.

Det er nok til og nesten drepe en bil på tomgang uten problemer. enig?

 

Jeg ser at du har googlet flow tall på toppen din, flink gutt. Hva er da forskjellen på atmosferisk trykk, og reelt trykk i plenium?

 

 

En Turbo drives av eksosgasser, som på den ene siden spinner opp eksos impelleren, som igjen før impelleren i compressorhuset til og spinne opp. Hva tror du er vanlig temperatur ut i fra dette huset? 500 grader? er du vill ? Det er ved ytterst få tilfeller YTTERST!

 

Du sier også at en elektrisk turbo har lavere temp ut.

 

 

Du har svadra opp og ned mange inlegg og bare kommet med "fakta" i fra masse rare udokumenterte sider.

 

Vi krever, kjøp "turboen" monter og brems bilen din.

 

God Helg

.

 

 

 

JA elektriske turboen må hente effekt et sted akkurat som alle andre turboer/kompressorer. Men de de alle har til felles er at man bruker litt og får mer tilbake. Tror du en turbo som bruker eksosen til og lage trykk ikke bremser motoren ? xP

 

Hvis du hadde giddet og lest alle postene som jeg har skrevet hadde også du forstått at jeg aldri til trekke 1500W på tomgang. Ved tomgang går den ikke på full spinn, men kvart fart hvis ikke mindre. Rundt 3-400W.

 

Har aldri sakt at det er 500 grader ut fra turboen på luften som skal inn i motoren.

 

"Jeg ser at du har googlet flow tall på toppen din, flink gutt. Hva er da forskjellen på atmosferisk trykk, og reelt trykk i plenium?" De har jeg ikke gjort. Var en annen fra forumet som postet det ;)

 

Atmosterisk trykk er trykke som er på gjordas overflate (1 bar) men jeg vet ikke hva plenium er.

Endret av markula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en turbo bremser ikke motoren i effekt utvikling nei.

men du får leve i din lille boble, også får vi andre leve slik ting faktisk fungerer.

 

Haha, lover deg. Turboen drives av trykket som kommer ut fra eksosen. Hvis man har turboen tilkoblet og ikke benytter seg av overtrykket som den lager klart det bremser motoren. Hvor skulle turboen få energien til og spinne så fort rundt da ? jo den bruker litt av motoren. De blir tyngre og dytte ut eksosen når eksosen først må igjennom en turbo.

Gå og snakk med en bilkyndig hvis du ikke tror meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest termodynamikkens 1. lov? Hvis det du sier stemmer så må vi nok skrive om alle lærebøker som noensinne er laget.

 

skjønner du ikke hva jeg mener ?

 

Med en turbo så blir motoren din kraftigere siden man trimmer den. En helt vanelig turbo tar eksos luften ut og kjører den igjennom en turbin, da er det flow tap i turbinen osv. Altså tap i turboen. Men den lille energien man får i tap får man igjen, siden andre siden av turboen er det en turbin som komprimerer luft som gjør at motorer blir kraftigere. Man får mer kraft tilbake en tapet i eksos flowen, men den bruker også da mer bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke trå starter til HelV093 kjøpe den dtitten der å legge frem bevis åstede for å prøve å godgjøre den,få den på bilen istede for å prøv å overtale alle å snakk svada

 

vi med baller kjører skikkelg turbo bil ;) :D :D ike vifte for en sol fylt dag.

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg det kom vel så mye svada fra opposisjonen som fra trådstarter!

 

ealoken: En turbo gir restriksjoner på effektuttaket på en motor, uansett hvor godt tilpasset tuboen, manifoilen, og eksosrør vil du i forhold til en ikke turbomatet motor få et lavere effektuttak. ("tap")

Hvordan din boble ser ut bryr jeg meg ikke om, men jeg lever iallefall i en boble som overholder fysikkens lover.

 

I likhet med en kompressormatet motor han den også tap i forbindelse med kompressoren, dette blir direkte proposjonalt med den elektriske "turboen". Tapene blir med disse konfigurasjonene større ved samme effektuttak, men å påstå at din "superturbo" er en ideell maskin blir for drøyt.

 

Alt jattet med hvor mye effekt turboen trekker og senest Einars termodynamikk i forhold til effektøkningen er helt uten holdt i virkeligheten. Det er vel ingen som har påstått at turbo og motor er ett lukket system, hvor energi ikke blir tilført. Yter motoren nominelt 100kW og den elektriske turboen tar 1500W vil det IKKE si at motoren ikke kan yte over 100kW.

 

Tvert i mot vil de 1500W med komprimert luft blandet med den økte drivstofftilførselen gi en effektøkning. Det er dermed drivstoffet som står for den tilførte effektøkningen.

 

Nå sier ikke jeg at denne "oppfinnelsen" yter som påstått og som jeg skrev i mitt første innlegg har jeg mine tvil om kompressorens evne til å skape ett overtrykk. Men jeg står da ikke å skriker om at dette kommer aldri i verden å fungere og du er bare 10 år, jeg er 100 og jeg vet best av den grunn. Jeg er nå ikke så sikker på hvem som skal komme tilbake om 7 år. Din alder diskvalifiserer da deg ikke fra denne diskusjonen! Tvert imot finnes det flere 10 talls 17åringer som har større kompetanse på fysikk, termodynamikk, kjemi eller ingeniørkunst enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår