Gå til innhold

Usikker på korrekt måling.

Ranger emnet


Snare332

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ble målt med 71 i 40 sonen.. dere tenker vel "lykke til med den"

 

men slik skjedde det:

veien har hvoedsakelig 60 sone, men tydeligvis en 40 sone på en (ca) 800m lang strekning forbi en "parkeringsplass" og en innkjørsel. jeg sto på den parkeringsplassen, og da jeg kjørte så kjørte jeg slik som jeg ofte kjører i den fartsgrensa 70-80.

 

tilfeldigvis da jeg tok løs og kjørte, da så jeg at det kom en bil i full fart bak meg. han lå etter meg de 300 meterne til 60 skiltene før lysene kom på.

når man har en bil bak som kjører like fort, (som man ikke vet er politi) er det ikke noen grund til å være en sinke (husk at jeg fortsatt trodde det var 60)

 

målingen han brukte var ved hjelp av Bilderammene på kameraet, som han delte på 25 (25bilder i sekundet) avstanden var 226meter hvis jeg ikke husker feil og jeg brukte 11,x sekunder, det tilsvarer 71,6.

 

Her kommer spørsmålene mine:

-Kan de ligge bak meg slik som det å presse på meg uten blålys?

-skal ikke det kameraet testes ut i 60sekunder først for å skjekke kalibrering? (står i håndbok for utrykkning eller noe sa en kompis)

 

 

Kommer ikke på noe mer:P

 

-jeg godtok ingenting.:adolf:

 

Har dere noen nyttige svar å komme med? håper virkelig på det.

 

i verstefall, hvor lenge ryker lappen for den hastighete og hva blir boten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bra at du ikke godtok målingne hvertfall, siden dette er et førerkort beslag har dem 3uker på seg til og få fingen ut av raua.. Hvis ikke henlegges saken.

 

Hvis polti lå og trøkka deg i stumpen er det ulovelig, det heter at dem skal ligge godt bak uten og provosere til aktiv kjøring.

Mener også at dem skal måle så og så langt før dem kan ta en gjennomsnittmåling på deg.

 

Skal se om jeg finner en link som bekrefter mine påstander.

 

Utover det er det bare og vente og se hva som skjer.. En annen ting du kan spille på er jo at hvis det ikke er skilta fartsgrense ut av parkeringsplassen og det er tettbegyd strøk er jo fartsgrensen 50km/t = ingen førerkort beslag.. Kan dog bli vanskelig og krangle på hvis du er kjent i området og viste at det var 40 km/t

 

mvh Kenneth

 

PS: Fikk du se målingne eller ble talla bare opplyst av UP? Mange har lett for og sammenligne på speedometer. Det er IKKE greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Bra at du ikke godtok målingne hvertfall, siden dette er et førerkort beslag har dem 3uker på seg til og få fingen ut av raua.. Hvis ikke henlegges saken.

Etter tre uker må de sende saken om det MIDLERTIDIGE førerkortbeslage til tingretten for å få en avgjørelse på om de kan holde tilbake førerkortet til saken er avgjort eller ei. Dersom de ikke har gjort det, eller ikke får samtykke får du igjen førerkortet. Likevel kan du risikere å miste førerkortet igjen når saken er ferdig etterforsket, dersom politijuristen mener det er grunnlag for å beslaglegge førerkortet.

 

 

Trådstarter: Tok de beslag i førerkortet ditt? Ble du anmeldt for høy fart, eller gikk det på §3? Ang. gjennomføring av gjennomsnittsmåling, avstander osv så står det i et dokument som heter GP-4027.

 

her ligger to dokumenter/instrukser som kan være greie å lese gjennom:

http://hekta.org/~erikab/politi/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

 

er dette et lite smutthull det går ann å bygge på?

 

2. Kontroll av klokke

Klokke skal før bruk kontrolleres i minst 60 sekunder mot et annet tilsvarende ur. Tidspunkt for kontrollen og avlest tid føres på GP-4017 "Logg stasjonær trafikkontroll" i rubrikken "Gjennomsnittsfartsmåler apparatkontroll - Tidsmåler".

 

vet ikke om Kameraets bilderammer delt på 25 regnes som en stoppeklokke, men det kan være muligheter for at det er såkalt "lag" i kameraet som gjør at det tar bilder fortere/saktere.

dette skal jo kalibreres 1 gang i mnd eller noe..

 

viktigste er at jeg får den ned til 66:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, les 03.8 INSTRUKS FOR BRUK AV VIDEO I TRAFIKKTJENESTE.

 

"Før bruk startes og innstilles anlegget i henhold til fabrikantens brukerveiledning. Det bør foretas en prøveinnspilling med anlegget før oppstarting av kontroll. Eventuell tilkoplet fartsmåler testes og klargjøres i henhold til instruks for bruk av vedkommende apparattype."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår