Gå til innhold

FR33DY: Golf 3 - "Wide & Low" prosjekt

Ranger emnet


FR33DY

Anbefalte innlegg

hehe :)

Nei var ikke slik jeg mente det. Var fattern som hadde bilen på kontroll, å han fikk ikke med seg 100% hvorfor.

Men han mente vertfall at de sa at de ikke fikk justert inn senkesettet godt nok, og at dette muligens vil gi litt skeivslitte dekk.

De sa hvertfall det at jeg muligens ikke får det godkjent, i og med at senkesettet ikke er 100% riktig innstilt.

 

Å? mener du samme bredde liksom? da vil de jo fortsatt stikke utenfor hjulbuene bak? :s

 

Men tok meg en real økt med slegga i kveld og gikk løs på hjulbuene bak. nå stikker kanten på felgen under en cm utenforhjulbuen.

 

Så jeg tror det blir til at jeg står på nå fremover og gjør bilen ferdig(sparkle,lakke,osv) og monterer alt på plass, for så å gi det et forsøk med disse felgene på biltilsynet :)

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det vil jeg si er feil, for hvist jeg vil så kan jeg nesten skru senkesettet mitt slik at bilen bare ligger på bunnpanna med hjula i lufta, men får det jo såklart ikke godkjent selv om jeg har TüV godkjenning :P

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort en del igår og idag. Sandblåste all rust og hjulbuer å behandlet med Brunox:

 

IMG_0220.jpg

IMG_0224.jpg

 

I dag begyndte jeg på sparklinga, forming av hjulbuene osv:

IMG_0227.jpg

IMG_0229.jpg

 

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med felgene ennå, men jeg gjør da hvertfall ferdig bilen før den skal på biltilsynet.

Så det er vel bare å stå på fremover nå :)

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vil jeg si er feil, for hvist jeg vil så kan jeg nesten skru senkesettet mitt slik at bilen bare ligger på bunnpanna med hjula i lufta, men får det jo såklart ikke godkjent selv om jeg har TüV godkjenning :P

 

Det stemmer nok ikke helt. I tuv-papirene står det som regel minste tillatte avstand fra bakke til metallgjenstand under bilen (som regel 8cm) og minste tillatte avstand til plastdeler under bilen. (Som regel 7cm.)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått gjort litt siste dagene.

 

Bestemte meg for å cleane den stygge knekken som er under baklyktene når jeg først var igang med sparklinga:

IMG_0240.jpg

IMG_0241.jpg

IMG_0246.jpg

IMG_0250.jpg

 

Har også fjerna listen som holder sideskjørtet, syns det ble bedre uten org. sideskjørta:

IMG_0238.jpg

 

Driver fortsatt med forming av hjulbuene, vanskelig å få dem like :D

IMG_0243.jpg

IMG_0247.jpg

 

Skal lakkere fra listene på og ned, får heller evt ta igjen hellakkering senere. Vil bare ha bilen på veien så fort som mulig nå :)

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på og pusser hver dag nå.

 

Får også gjort litt småtteri innimellom..

 

Renset batteriet og la opp ny pluss kabel til anlegg:

 

Gammel vs ny:

IMG_0233.jpg

 

IMG_0256.jpg

 

 

Fiksa også noen småskrammer på vr6 lista, monterte den og tåkelysa.

IMG_0253.jpg

IMG_0255.jpg

 

 

Har fått tak i nytt speedometer i org. hvit. Skal hente dette så snart som mulig. Holder også på med nye dioder og div i dashen, denne gangen i bright white. Har hatt litt problemer med at noen av diodene blinker litt pga dårlig kontakt, så nå skal det gjøres skikkelig :)

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye pussing igjen nå. Så om jeg står på i helga og så blir det nok biltilsynet i neste uke engang :)

Har også fikset meg hjul som skal på når bilen skal godkjennes. Vet ikke om jeg tar sjansen på å prøve å få disse dekka godkjent, de stikker fortsatt ca 3-4 mm utenfor hjulbuene.

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår