Gå til innhold

kobling av BI-xenon


245tic

Anbefalte innlegg

Er jo pærene som gjere at reflektorene kan bli gråe.

 

Xenon i h4 lykt blender andre bilister ganske mykje! So det anbefalles ikkje. Skal du absolutt ha xenon i nærlysa, so bytter du til linselys.

Finnes andre lykter til dei fleste biler med h4 pærer

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rsele: Helt greit at du mener at man ikke skal ha ettermontert Xenon, tror de fleste har fått med seg det nå. Det er forøvrig ikke det som er spørsmålet heller....

 

Spørsmålet om hva som gjør at reflektoren blir grå står enda, og ja at pæra er årsaken er vel relativt selvfølgelig? Da ender man opp spørsmålet: Hva er årsaken til at pæra gjør reflektoren grå, og enda viktigere er det noen som har erfaring med pærer som ikke skader reflektoren på nye berlingo.

 

Gusern: hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok kompis, du skjønner ikke, jeg forklarer: Jeg vet at det ikke er lov, jeg vet at det ikke er tillatt og jeg vet at lyktehusene ikke er designet for xenon så du behøver ikke kommentere noe mer rundt dette - og ja, jeg vet at dette vil påvirke lysbildet. Har du ikke et svar på det jeg lurer på, behøver du ikke svare. Sånn diskusjon ferdig.

 

Dersom noen andre har erfaring rundt ødelagte/skadede reflektorer hadde det vært interessant å høre om dere har funnet løsninger, eller om dere bare har gått tilbake til halogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skal hilse fra karene 'i hallen'...

 

De sier at det er den eksta varmen fra Xenon pærene som gjør at reflektoren sakte ødelegges.

(Det samme skjer forresten også med lyktene til dimlingene som kjøper 'motorsport' Halogenpærer)

Det andre problemet er at geometrien i lykta ikkje stemmer med Xenon pærer. Kort og godt, senter på Xenonpærene er litt forskjøvet i forhold til Halogenpærer slikt at lyset reflekteres feil ut av lykta.

1975 GS Pallas 1.2L - Spiker etter at oljekjøler sprakk.

1984 CX 2.0L- Motorhavari.

1992 BX Estate - Rygget over av en 6WD Dumptruck...

1998 Berlingo 1.4L - Truffet av rullende SUV...

1999 Berlingo 1.4L - Krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår