btl 10 Report post Posted October 16, 2010 Hei Motoren er en Izusu 1.7td Styreenheten er antakeligvis defekt, men denne var ikke så lett å finne. Noen som vet hvor den sitter? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MoFoCo 10 Report post Posted October 16, 2010 Står sannsynligvis bak sparkeplaten på høyresiden. Quote Share this post Link to post Share on other sites
btl 10 Report post Posted October 18, 2010 Hei Jeg finner den ikke noen steder. Jeg har tatt av dekselet som sitter mellom kanal og dashbord. Jeg kan nevne at jeg har sjekket under dashbordet på begge sider, og at jeg har skrudd ut handskerommet. Har kjent over sikringsboksen, men finner ingen ting. Hva er forresten en sparkeplate? Er det plata som liger under dashborder? Quote Share this post Link to post Share on other sites
magnul 10 Report post Posted October 18, 2010 Jeg er en smule forvirret over alle disse 1.7-literne som finnes, men mener å ha lest at den som pleier å feile har ECUn i motorrommet. Tror den er relativt liten og i støpt aluminium. Hvis du har motorkoden er det antagelig relativt lett å søke seg frem til det på et engelsk astraforum. Quote Share this post Link to post Share on other sites
btl 10 Report post Posted October 19, 2010 Ok, Jeg trodde den klumpen var glødereleet. Det går noen feite ledninger inn til den, og totalt er det kanskje 6-8 ledninger totalt. Er dette noe man kan forsøke å reparere selv? Lodde av gamle loddinger, og lodde på nye? Quote Share this post Link to post Share on other sites
magnul 10 Report post Posted October 19, 2010 Skal ikke uttale meg om hvor lett det er å fikse, men finnes et og annet firma (i hvert fall i UK)som selger fiksede ECUer til en grei penge. BBA reman og autotek electronics i hvert fall. Quote Share this post Link to post Share on other sites