Gå til innhold

Bygge om vanlig lancer til evo?


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Stasjonsvogn ble levert med 4x4..

Er en i norge som driver med dette prosjektet nå.

Han har vel en fot innafor når det kommer til godkjenning, men jeg sier ingenting sikkert.

Mitsu er noen idioter når det kommer til papirer og understell, desverre.

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest om drivlinja passer på en vanlig lancer, selve godkjenninga skal jeg nok få krangla meg til.

Hvis det er mulig å gjøre uten å bytte halve gulvet på bilen så blir det snakk om å rense en norsk gubbebil, brenne restene bak låven og montere over alt fra en jdm evo.

Men ingen som vet om det går å bygge om en vanlig lancer til 4x4 og om dette passer overens med evo delene?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Er jeg som bygger fra vanlig lancer til evo. Kjøpte meg en stv 95 model. Alt hittol har passet bra. Man må bruke den orginale bakstillinga

med stivaksling. Det blor morro å se hvor lenge den holder. Men det er samme bakaksling som kommer på libero gt og den kommer med 214hk orginalt så litt tåler den. Men som sagt så er ikke dette et vanskelig bygg så lenge man har skrudd litt før.

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må man bygge om at man får skivebremser bak. Ledningsnettet fra japan er speilvendt av det som er her så det er litt jobb å legge opp.

Jeg skal da i tillegg bygge om navene slik at boltesirkel blir 5.114.3 så jeg får på de riktige felgene.

Jeg hadde en evo 2 som donor bil og både karosserideler og motor/driverk har passet bra hittil.

Skremmende å se hvor likt ting er. Var for eks samme dim på mellomaksel og drivaksel, men dog ikke samme delenummer.

Så er bare å sette i gang folkens. Sjekk ut tråden min på mitsu klubben sine sider. Kommer med en saftig oppdatering der snart :)

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

hei, tar opp igjen dette temaet da jeg og sikkert trådstarter føler at det spørsmålet som i utgangspunktet ble stilt ikke ble besvart. Jeg lurer på akkurat det samme da jeg har en evo 4 i bra stand og sitter med akkurat samme tankene.. evo 2 blir noe annet da denne har helt annen motor og div...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår