Gå til innhold

SS: BMW E36 M3 coupé

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

Bilen tilhører en venn av meg og det er ikke første gangen jeg polerer denne for ham, dette var 3. gang jeg ga denne bilen full shine utvendig. Siden sist er det blitt endel omlakkerte paneler, med ganske matt original lakk rundt den nyeste lakken.

 

Gjorde en deal med eier om at jeg skulle få et BMW M-sport felgsett fra E46 hvis jeg tok jobben...ikke så mye å tenke på! :)

 

Produkter som ble brukt:

 

P21S felgrens

Bilberry felgrens

Meguiars NXT wash

Meguiars All Purpose Cleaner

Meguiars Ultimate Compund

Meguiars #16 wax

Meguiars #80 Speed Glaze

Meguiars Endurance High Gloss

Sonax felgrens

ARO

Prickbort

Clay (var ikke behov)

Div. Mothers børster og microfiber

 

 

Bil levert og litt kjappe bilder:

 

IMG_7223.jpg

 

IMG_7217.jpg

 

IMG_7219.jpg

 

IMG_7220.jpg

 

IMG_7221.jpg

 

IMG_7222.jpg

 

 

Som sagt så er matten delvis matt og tørr, så planen er å friske opp denne litt og legge på en god voks tilslutt.

Fant frem litt produkter:

 

IMG_7216.jpg

 

Gikk først på med Prickbort avfetting på nedre paneler, samt felgrens og dekkvask.

Oppdaget at jeg hadde altfor lite P21S igjen til å ta alle 4 felgene, så det ble én felg med P21S og resten med Sonax Extreme, så alle 4 med Bilberry tilslutt.

Dekkene ble satt inn med Amazing Roll Off, brukte så Mothers børste.

 

IMG_7227.jpg

 

IMG_7228.jpg

 

 

Vasket så hele bilen med en sterk blanding NXT Wash, bøtte med GG og washmitt fra Megs.

 

IMG_7231.jpg

 

 

Var masse møkk inni mellom kroker og kriker, bl.a ved koffertlokk og alle vinduslister og inni dører. Her brukte jeg Meguiars All Purpose Cleaner og en liten detailbørste fra ValetPro.

 

FØR:

 

IMG_7226.jpg

 

IMG_7225.jpg

 

 

ETTER:

 

IMG_7232.jpg

 

 

Hadde bestemt meg for at jeg skulle gå for Ultimate Compound på denne bilen, samt DA selvfølgelig. Brukte den gule pad'en hele veien.

Vingen bak var veldig matt, fant ut at det var et bra sted for å teste ut. Fikk tatt litt dårlige 50/50 bilder, men dere ser sånn ca. hvordan det ble:

 

IMG_7233.jpg

 

IMG_7234.jpg

 

IMG_7236.jpg

 

 

Litt maskering så bilen fikk "svenskelooken" :) :

 

IMG_7237.jpg

 

IMG_7238.jpg

 

En side tatt ferdig:

 

IMG_7239.jpg

 

IMG_7240.jpg

 

 

Da jeg tok taket, fremdeles med UC, synes jeg den ble vanskelig å tørke vekk etter maskinpoleringen. Brukte litt ONR for å få med resten, men fant ut at jeg heller ville teste noe med mindre cut i siden taket egentlig ikke var så ille.

Gikk inn i boden og fant frem #80 Speed Glaze'en og byttet til sort pad... Lekent lett! :)

Tok derfor hele venstre side med #80 og det var egentlig like greit, trengte ikke noe mer der da lakken var ganske ny.

Tilslutt la jeg et lag med #16 over hele bilen, panser og vinge fikk to lag. (Herdet i 3 døgn imellom lagene)

Vingen fikk først et lag TechWax før #16.

 

Synes egentlig ikke Green Monster'n er så bra til å buffe vekk denne voksen, men med tyyynne lag gikk det sånn passe greit :)

(og etter en vask med Sonus mf-såpe linter den ikke heller..)

 

IMG_7241.jpg

 

IMG_7243.jpg

 

IMG_7255.jpg

 

IMG_7257.jpg

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår