Gå til innhold

Parkeringsbot - nylig oppsatt parkeringsforbudt skilt

Ranger emnet


k1m_-_

Anbefalte innlegg

Fikk min første bot etter 5år med lappen idag, 500 spenn av Trondheim parkering!

 

Har tenkt og klage, saken er det at jeg har parkert der siden midten av juni pga biltrøbbel, og fikk faktisk ikke tak i deler før her om dagen, jeg var og skrudde litt på bilen igår kveld på stedet, ble ikke ferdig og dro hjem. Idag når jeg kommer for og fullføre så har det iløpet av morgenen/natten blitt satt opp et parkeringsforbudt skilt rett forran bilen min og i området der jeg står.

 

Burde ikke jeg få et varsel om at det vil komme et parkeringsforbudt skilt på stedet?, De kan da ikke forvente at kun et par timer skal være nok for og se at området har blitt parkeringforbudt område.

 

Et par andre ting jeg også lurer på er, bilen står i min far sitt navn, skal klagen være med mitt navn eller hans?

 

Er det noen som vet hvem jeg kan kontakte for info om når skiltet ble satt opp? tenker at dokumentasjon kan hjelpe med klagen (Tr.heim?)

MB190E 2.0Sportline 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo har man ihvertfall ett døgn på seg til å flytte bilen i henhold til nye skilt. M.a.o har man plikt til å sjekke gateparkert bil en gang i døgnet.

 

Hvis du har fått bot etter et par timer, vil jeg si det er noe galt, uten at jeg vet hvordan praksis er i Trondheim.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, må prøve og få dokumentasjon på når skiltet kom opp før jeg skriver klagen. ville satt pris på tips om hvor jeg kan henvende meg for slik info.

Vet iallefall at jeg var og skrudde på bilen i 9 tiden igår på kvelden og boten er skrevet 10.35 idag. skiltet må ha kommet opp mellom den tiden jeg var der og boten kom altså Skilt og bot på 13timer er bare for dumt

MB190E 2.0Sportline 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår