Gå til innhold

Boble knuses i Trondheim

Ranger emnet


stigf

Anbefalte innlegg

En oransje boble er i fermed med å bli knust i sakte film i enknusemaskin på Trøndlag senter for samtidskunst i Trondheim, som et kunstprosjekt. Vet noen om knusingen er sjekket ut med de som driver med bevaring? Jeg tror poenget med greia er å vise en bilulykke i sakte film. Knusingen skjer over noen uker, og da jeg var der på søndag var fronten i ferd med å bli trykket inn. Knusemaskinen går syv 7 mm i timen.

 

 

Jeg ikke noe mer om utstillingen enn at den er en del av noe som heter Meta.Morf, og jeg vet heller ikke noe mer om bilen. Trøndelag senter for samtidskunst ligger i Fjordgata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese mer om prosjektet og utstilleren (Jonathan Shipper) på http://www.metamorf.no

 

Cars are extensions of our body and our ego. We buy or modify cars that reflect our personalities and egos. When we see an automobile destroyed, in a way we are looking at our own inevitable death. This moment is, because of it’s inherent speed, almost invisible. We never get to see the transformation of living breathing car too wreck in its entirety, in detail. This piece offers the viewer the ability to examine in three dimensions the collision of the car in realtime. A moment that might take a fraction of a second in an actual collision will be expanded to take days.

 

Car wrecks are spectacular moments, they are almost sublime This piece by changing one of the key variables removes and changes the nature of the event. What was life threatening is now rendered safe. What was supremely spectacular is now almost static. The wreck has been broken down to its Newtonian components. We are left to contemplate our own mortality our own Newtonian components.

 

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår