Gå til innhold

Senking av Seat Leon Cupra TDi 4

Ranger emnet


Adiez

Anbefalte innlegg

Siden jeg får en gratis 4-hjuls kontroll etter at en kjørte inn i meg:mad:, vurderer jeg sterkt å senke men nyinnkjøpte Seat Leon Cupra TDi 4 samtidig...

Noen som har noen hotte tips for hva jeg skal se etter?

 

Var innom ei sjappe her i bodø, det eneste de fikk tak i var et eibach senkesett som senket 20 foran og 25 bak tror jeg.. Var mer bak, det husker jeg, og det er uinteressant. Dessuten syns jeg prisen var stiv 3600, dette var altså kun fjærer.

 

Ellers har jeg fått pris på ett Inter alloy sett fra felgimport senker 30/30 , det kommer på ca 1900.

 

Jeg er godt fornøyd med kjøreegenskapene på bilen min, altså formålet med senkingen er kosmetisk. Jeg er også interessert i å opprettholde borimot like god komfort.

 

Noen som vet hvor mye en cupra er senket kontra en standard leon?

 

 

Innspill?

Audi A4 2.0 TDi Quattro '06

VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99

*VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

*VW Golf II GTi 16v Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke cupra senket originalt 15 eller 20 da???

Lite poeng å senke den 20/25 da. Min er senket 40/40, og var originalsenket før. Ser ikke SÅÅ stor forskjell, og en som ikke er vant til å se etter senking på biler legger ikke merke til det. Synsmessig kunne den vært senket mer, og kanskje forskjellig foran og bak (men husker ikke hvordan i farta).

 

Jeg har ikke tatt nedi noen fartsdumper (kan kjøre over enkelte fortere enn før, siden bilen er stivere), men har vært borti asfalt/kanter et fåtall ganger ved bratte innkjørsler o.l.. Det største problemet med senkingen er egentlig kun at det er irriterende å høre snøen som "dunker" oppunder i fronten når det har snødd mye og ikke er brøytet.

 

Skulle jeg først senket, ville jeg ikke gått for mindre tall (høyere bil) enn 40/40 spesielt hvis du senker mest pga. utseende.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd for at det ikke blir noe pent med 18" felger med orginal cupra.

Skjelden at orginale biler er fine med 18"

En kompis av meg satte på 17" på en orginal opel vectra, den helt fryktelig. Høy og jævlig, vectra country kalte vi den.. :D

 

Er cupra R lavere enn en vanlig Cupra?

Cupra R er jo fin med 18"..

Noen som forresten vet hvor man kan få tak i orginale cupraR felger, og evt pris på disse?

 

Greetings!

Audi A4 2.0 TDi Quattro '06

VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99

*VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

*VW Golf II GTi 16v Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Adiez

Noen som vet hvor mye en cupra er senket kontra en standard leon?

 

Innspill?

 

Sport utgaven er ihvertfall senket 20mm originalt, regner med at Cupraen er det samme, men kan ikke garantere.

 

Min er senket 50mm med H&R fjærer, tror demperne er originale (ifølge selger).

 

Min går glatt over fartsdumper, men bakkeklaringen blir veldig liten. For liten egentlig. Vil ikke anbefale å senke så mye som 50mm hvis du kjører litt på dårlige veier.

 

Bilder av min med 50mm senking og 18" Kosei med 245dekk kan sees på http://home.no.net/sruben ->Rubens Leon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Er ikke cupra senket originalt 15 eller 20 da???

Lite poeng å senke den 20/25 da. Min er senket 40/40, og var originalsenket før. Ser ikke SÅÅ stor forskjell, og en som ikke er vant til å se etter senking på biler legger ikke merke til det. Synsmessig kunne den vært senket mer, og kanskje forskjellig foran og bak (men husker ikke hvordan i farta).

 

Jeg har ikke tatt nedi noen fartsdumper (kan kjøre over enkelte fortere enn før, siden bilen er stivere), men har vært borti asfalt/kanter et fåtall ganger ved bratte innkjørsler o.l.. Det største problemet med senkingen er egentlig kun at det er irriterende å høre snøen som "dunker" oppunder i fronten når det har snødd mye og ikke er brøytet.

 

Skulle jeg først senket, ville jeg ikke gått for mindre tall (høyere bil) enn 40/40 spesielt hvis du senker mest pga. utseende.

 

Men så er 1,9 TDI'en dypere og myyyye tyngre enn 1,8 T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår