Gå til innhold

Volvo V70 eller Saab 9-5?

Ranger emnet


Ezo

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en "ny" bil i nærmeste fremtid og har kokt det ned til disse to svenskene.

 

Det blir enten

2001-2005 Volvo V70 2.0T/2.4 Eller

2004-2006 Saab 9-5 2.0T

 

Hovedfokuset er komfort og driftsikkerhet.

Er selv bilmekaniker, men har ikke skrudd på disse merkene.

Jeg har derimot prøvekjørt det aller meste, men ikke Saab 9-5 og lurer litt på om Saaben kan matche v70 i komfort.

Driftsikkerhet er viktig, da jeg allerede skrur 8t daglig på bil, og ikke har lyst til å skru så veldig mye mer.

 

Er også interessert i hva som er "vanlige" problemer med disse bilene.

Har blitt kjent med at Saab hadde "oil sludge" problemer med biler før 2003, og har derfor sett på 2004+.

 

Hva kan jeg regne med på bensinforbruk?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for V70 tror jeg. Er jo en del sprekere motor (2,0T) med finere motorlyd i disse femmerne :) I tillegg er V70 en nyere bil. 9-5 kom i -97 (riktignok med facelift etterhvert) og V70 uti 2000 (som 2001-mod.). V70 er større, men begge har god komfort.

 

Kan jo ta en titt på tester av bilene her:

http://www.dinside.no/3318/test-9-5-stv-praktisk-faktisk

http://www.dinside.no/9463/test-volvo-v70-mangler-bare-stjerne-paa-panseret (riktignok 2,4T-utgaven som er testet her).

 

Det har vært noen kvalitetsproblemer med V70 også, ville i så fall hatt en som var nyest mulig, men vet ikke når de ble forbedret ift. feil/problemer. Vil nok tro V70'n er langt enklere å selge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk for svar.

Har fått hørt litt rundt, og forstått det slik at det anbefalles å kjøpe 2004 og nyere V70. Men selv om det har blitt anbefallt, er jeg ikke helt sikker på hvorfor. Noen som har noe god forslag på hvorfor akkurat 2004 og nyere?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår