Gå til innhold

Jeg går på veggen B230F med med forgasser.

Ranger emnet


JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å lure..

Jeg hadde stor lekk av vann og olje på den gamle B230A motoren min.. Så jeg satt alle delene over på min B230F som jeg hadde liggende..

Jeg har byttet:

Fordeler

Rotor

Tennplugger

Tennplugg kabler

Tenningsmodul

og alt som hører med..

 

Alt dette byttet jeg ettersom jeg sleit med tenningsproblemer.

 

Men etter en grundig titt legger jeg merke til at jeg får for mye bensin.. Jeg vet det sitter forskjellige "cammer" som driver bensinarmen opp og ned.

Men er det noen som vet hvem bensin"pumpe" jeg trenger for at den skal gå litt mer normalt.?

 

Jeg husker ikke navnet på den jeg nå. Men den er fra Italia.

Har prøvd med og uten spacer.. Uten spacer renner det bensin ut av luftfilteret.. Med så renner det bare av og til..

 

Noen forslag?

 

(Skrevet i full frustrasjon)

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.. Jeg fant ut en ting i går.. og det var at vi hadde fått blokka slangen til returen av bensin.. Så det var grunnen til MYE bensin..

Men bilen fusker fortsatt veldig.. Selv etter justering av tenninga.. :s

 

Fler forslag.?

Virker som hu tenner dårlig på tomgang(evt drukner) men går betraktil bedre ved stabilt pådrag.. Trykker jeg gassen fort inn stritter tenninga imot..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil neppe få det der til å fungere med bensinpumpe beregnet på innsprut. Altfor høyt trykk.

 

EDIT: kjører du med b230a gasser og tenning på en bil med originalt montert F-motor, eller har du satt over F blokka med a tenning/gasser inn i en original b230a bil?

 

Trenger forestne ingen return på b230a motoren.

Endret av slitenvolvo

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en B230A motor som satt i bilen når jeg kjøpte den.. Denne lakk olje.. Så jeg demonterte en B230F motor.. For all F "dritt" og satt på gasser,innsug og det som satt orginalt på den andre motoren.. Den tikker å gikk perfekt.. Bortsett fra at den lakk olje..

Så etter jeg flyttet alt over.. Har dette begynt å kødde..

 

Det er INGEN bensinpumpe i bilen.!! Bare den vippe pumpa som forgasseren har..

 

Det er elektronisk tenning på hu ja..

 

Jeg sliter for det meste med at bilen dør ved tomgang.. og jeg har sjekket tomgangsregulatoren.. og den skal være hel.. og tomgangsskrua har jeg justert opp til fler ganger.. Men veldig variabel tomgang på bilen uansett hvordan jeg setter den..

 

Vurderer nesten å kjøre med oljelekk heller.!

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til det er fordi jeg trengte det ledningsnettet til noe annet.. Så det har jeg splitta i 100 biter.. hehe.. (B230FK med datasprut) Trengte kontaktene!

 

og den F motoren gikk med forgasserturbo før jeg satte på vanlig gasser (uten turbo)nå nylig.

 

Men jeg mener og trur at A motor er enkelt å skru på.. Problemet er vel at jeg aldri har hørt om noe lignende.. og jeg har googlet jorda rundt 4 ganger for å høre om fler har hatt samma feil før..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være sånn super lh 2.4 tilhenger og påstå det er løsningen på alle problemer - men gud hvor mye bedre det er. Feilkodeleser som hjelper deg å finne feilen, og det er ikke så uhorvelig vanskelig å koble opp som alle tror. er vel 4 ledninger + giverne.

 

Er ikke så vanskelig å skru på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert Lh2,4 før.. Er null stress.. Bare man har litt styr på hvordan ledningene skal føres..

Men dette er en vinterbil.. Så forgasser er å foretrekke.. Null feilmeldinger null tull (Vansligvis) og man slipper MYE kjip utgifter på evt sensorer og div annet som kan ryke om man kjører i snøfonden..

Har nok deler til å bygge en bil t.. Men trur det holder med de 4 jeg allerede har..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke forgasser var så forferdelig billig å kjøre med jeg da.. Greit med ting på den og som kan gå til f... :)

 

Forskjellen er vel at jeg har 3 4 gassere liggende og 4 5 tenningsmoduler,x antall coiler,x antall fordelere og ja MYE mer..

Mens til F har jeg nesten ingenting.. Ettersom jeg bruker datasprut..

 

Er vel en av få som kjører B230A motor med oljekjøler og turbo eksosanlegg.. =P

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å bare rett å slett justere gassern? ingen motor er lik.

 

Har prøvd det.. Men lykkes ikke.. Skal sette hu inn i garasjen snart igjen.. Må bare ha fler huer inn i bildet.. Er så vanskelig å feilsøke når den ikke går på tomgang.. :)

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår