Gå til innhold

Ny budpris!

Ranger emnet


Marza

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg lest ferske debatter annet enn det som var sakset i den saken, men jeg sa (eller hørte jeg noen si?) for noen år siden at budprisen heller burde DOBLES slik at det faktisk går an å trimme bittelitt i tillegg til å kunne koste på seg et sett skikkelig dempere og litt sånt som gjør bilen egnet til banebruk. Jeg orker ikke kjøre all den tid det er mere mekking med patentbånd og strips enn ... kjøring.

 

Skrotrally! :mekke: :win

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære moderator. Jeg ler når jeg leser innlegget ditt. Hele vitsen med bilcross er at det skal være billig. Bilcross er ikke ment for å bikke opp mot rallycross-standard. Det skal være en grei og billig inngang til motorsport. Så å doble budprisen er totalt uhørt i denne sammenhengen. Er man ute etter biler i den prisklassen så sats heller på en råtten rallycrossbil og kjør rallycross. Bilcross skal være billig, ergo. Å gjøre budprisen høyere er bare dumt for da får man frafall i antallet førere etterhvert. En tusenlapp gjør nok ikke så mye, men blir det mer så blir bilcross til slutt upopulært.

Det er kun VOLVO som duger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har vel ikke budprisen stått stille på 8K? (Jeg fant ikke svaret på første søk men det er så lenge jeg kan huske tilbake og jeg fant en interessant diskusjon eller to om temaet som jeg skal lese etter dagens dose bibelforum.)

 

http://bilcross.no/forum/innlegg.php?tema_id=1329

http://www.bilcross.no/nyheter/nyheter_vis.php?klubbid=&nyhetsid=977

Okey, si 20K er litt mye for mange, men 15-16K er en dobling. Da kan man fortsatt kjøpe både bur, dempere og kanskje en ny trimkam og gassere.

 

Jeg vet ikke om det er en side av samme sak eller en helt annen en, men det må jo være noe feil når Tommy Eng og andre kan legge ned f.eks 20-30K bare i motor for å kjøre landsfinale og at folk hamstrer budbiler av sitt favorittmerke og bare lar det stå som reservebil. Og eller det at folk ikke orker eller tør å legge sjela si i nybilbygget fordi de da vet at den ihvertfall blir solgt for 8K i første løp.

 

Men det er nå meg. Kjør debatt, Lillelørdag style! :angelsmili:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budprisen burde absolutt ikke vært høyere enn 9000,-

Vet det er vanskelig å bygge bil til mye under denne prisen, men nå SKAL (eller burde) bilcross være en billig form for bilsportsgren.

 

Kjøp en bil til rundt 3000,- mondeo/vectra/240 osv...

Bur m/plater og skruer 3000,-

Dempere, plater, tank, hovedstrømsbryter 2000,-

 

Ikke alt dette er nødvendig, å noe kan man få billigere.

Så det bør absolutt være mulig å få til en bil for budprisen.

 

 

Så er det heller spørsmål om regelverket skulle vært omgjort så det ikke hadde blitt så mye trimming. Men dette med å kjøpe seg opp og fram i bilcross har det alltid vært i de 25 årene jeg har vært med iallefall.

 

De som vil bruke mest penger gjør det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er sort sett folk som ikke bygger biler selv som sier den ikke bør økes.

Hvis vi ser tilbake så var budprisen 6000,- i 1991, og det er nesten 20 år siden. Da var 6000,- omtrent som 12.000 i dag pluss at det ikke var like strenge krav til veltebur spesifikasjoner, rutenett, båttank/stålplate, nødstopp osv osv. Hvis du skal bygge en bil etter boka i dag vil du uansett passere 12.000,- hvis tilfeldigvis ikke har hele tunet fult av skrot å rot.. Etter et bygg i dag det fint lite penger igjen til dempere og evnt litt trimming, så jeg mener den bør økes til ivertfall 12.000,-

 

Meningen er at bilcross skal være en folkesport, og ikke en skrotnisse sport som det er i dag.

Endret av Parjei

* Mercedes 300 SEL 1963

* Mercedes 300 TDT 1981

* Jeep Cherokee 32"Mud 1994

* BMW E36 Bilcross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår