Gå til innhold

corolla gti twincam prosjekt

Ranger emnet


b-dog

Anbefalte innlegg

groom dette her :) men jeg liker originale fabrikk stylet

 

men jeg vet at disse corolla gti går godt :) har prøvekjørt en corolla gt twincam ae82 85 mod artig bil å kjøre :)

 

kom å prøv;):boxing

* VW Passat 2003 STV 1.9 TDI

* Toyota Corolla AE82 1985 16v TwinCam

* Mazda 626 1992 2.0 LS (Vraka)

* Mazda 1987 B2600 (SOLGT)

* Audi 1990 80 1,8s (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe koffor skal jeg prøve an ?

 

men den gtien du har er ae92 og har 130 hk hvis jeg ikke tar feil

 

og den forgjengeren ae82 har 124 hk og veier mindre enn ae92

 

men jeg har bare kjørt ae82 gt og vet at den er kvikk og morsom å kjøre.

 

men jeg har aldri prøvd den ae92 men den er sikkert også morsom å kjøre :)

 

 

men er det merkbart forskjell på effekt ae82 gt vs ae92 gti ?

 

begge har jo samme motor 4age

 

 

men jeg kan ta feil

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ae82.. men Nuffe har ae92.. skulle gjerne selv prøvd forskjellene..

 

ja det går jo ann å prøve å kjøre om kamp en gang så går det lett ann å se hvem som går best og forskjellen på dem. jeg usikker på ae82en men ae92en den jeg har har ekstremt lange gir og når den kommer opp i 4-5000 omdreininger så gårn som faen. jævlig artig bil å kjøre. etter at jeg fikk senket den så ble den stiv og satt som støpt på veien. når det er tørt/sommer. vintern spinnern hele tiden nesten :) motto å nappe litt i brekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg kan slenge meg på denne tråden. Holder på med et Corolla Ae92 prosjekt.. Har 3 av de.

 

2 stk 1,3 3dørs. 1 prosjekt bil og 1 delebil.

1 GTI 4AGE 1,6 20v.

 

For tiden holder jeg på med min 1,3 nettopp bestilt TUV godkjente K-sport Coilovers og venter på de skal komme. Ellers har jeg Gule Frontlys (lyktefilm) badlook panser og GTI interiør og Takvinge + skjørter ellers er den orginal.

 

Har et spørsmål også.. Har et sett med ganske breie felger liggende, men må ha bredere skjermer. Passer AE86 Skjermbreddere +/- litt modifikasjon?.

 

7x13alleycat280.jpg

 

 

Og Vil bare nevne at jeg kjøpte Nye kanaler og forskjermer til min på veng.no de har ganske mye karosseri deler

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det går jo ann å prøve å kjøre om kamp en gang så går det lett ann å se hvem som går best og forskjellen på dem. jeg usikker på ae82en men ae92en den jeg har har ekstremt lange gir og når den kommer opp i 4-5000 omdreininger så gårn som faen. jævlig artig bil å kjøre. etter at jeg fikk senket den så ble den stiv og satt som støpt på veien. når det er tørt/sommer. vintern spinnern hele tiden nesten :) motto å nappe litt i brekke.

 

Kjæm du t trondheim når snøen e bort da eller? tar gjerne et drag... :)

 

Et spørsmål... Når jeg starter bila, så lager startern en merkelig lyd.. Så fortsetter en snedig lyd og motorn går ikke på alle sylindre,lysene i dashen kommer ikke på og heller ikke hovedlyktene. Gir litt gass, så kommer den seg etter ca 10 sek... Noen som har peil på hva dette kan være? Regner med at jeg må smøre opp starteren, men resten er liksom så snedig..

 

Kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre, evt hva det kan være som er galt.. Vil IKKE ha bila på verksted igjen enda...

 

Gleder meg til lønn så jeg får kjøpt batterlilader, blir jo bare småkjøringa nå å det tapper i denne kulda...

* VW Passat 2003 STV 1.9 TDI

* Toyota Corolla AE82 1985 16v TwinCam

* Mazda 626 1992 2.0 LS (Vraka)

* Mazda 1987 B2600 (SOLGT)

* Audi 1990 80 1,8s (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

park lys pærer. du skifter de ved å ta ut blink lysa i fronten ved hoved lysa der er park lysa. :) du må skru lys holderen ut tror jeg med henda :) ja kan kanskje ta en tur dit jeg :) gleder meg til jeg skaffer meg bedre dempere :) da er den stiv som faen :D og strekk dekk :D gleeder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje starteren din er gåen. for hvis den lager noen rare lyder når du vrir om starteren så tror jeg kanskje den er på vei til å ryke. og det med lysa kan være lite strømm eller at dynamoen ikke gir nokk strømø.. det kan hende det. mest sansynlig er det starter og dynamo

 

Det var d æ va redd for... høggern i neste uke da kansje? Eller... Fant ei bra svensk sie..

 

http://www.laga.se/start.aspx

* VW Passat 2003 STV 1.9 TDI

* Toyota Corolla AE82 1985 16v TwinCam

* Mazda 626 1992 2.0 LS (Vraka)

* Mazda 1987 B2600 (SOLGT)

* Audi 1990 80 1,8s (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være starteren som henger igjen og trekker den for strøm. eller dynamoen som er på vei til og ryke/ dårlig kontakt på dynamoen/batt. kan være slakk reim. kan være mye rart.. og du som driver md den 1,3Literen. hvor har du fått tak i coilovers??!:D

 

Og ae92 har vel 140 ell 150 hk. mener dt var 150 at dt var 10 mer en golfen min!

StreetMix car list!

88Golf II Gti 16vkr(prosjekt) 93Audi 100 c4 2.0E -(hugget) 92volvo 745(solgt) 90volvo 745 turbo(solgt) 89Toyota camry 2.0 TD(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovers til corolla er vanskelig å finne MED TUV.. Men fant til slutt

 

http://www.streetdesign.no/?id=104378

Leverandøren

 

http://www.trc-tuning.com/index_shop_neu.htm

 

TRC-Tuning har også en corolla =D Slenger ut noen bilder av den så ser du hvordan senkesettet dems er..

 

_trc_corolla_ae92_driftcustom_05f.jpg

 

_trc_corolla_ae92_driftcustom_03f.jpg

 

_trc_corolla_ae92_driftcustom_04f.jpg

 

_k_sportracing_gw01f.jpg

 

Anbefaler dere å sjekke ut http://www.trc-tuning.com/index_shop_neu.htm

 

De har mye TUV varer

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår