Gå til innhold

Ble jeg tatt i en fotoboks? Og angående prikkbelastning

Ranger emnet


karl92

Anbefalte innlegg

Hei hei! Jeg kjørte i den nye tunnelen i Bergen for 1 ukes tid siden. Husker faktisk ikke helt hvor den førte, men Fyllingsdalen kanskje? :P Der er det 1, muligens 2 fotobokser på rad. Jeg husker ikke helt.

 

Da jeg kjørte forbi en av dem i så jeg et knøttlite rødt lys som blinket i fotoboksen. Noen som vet om dette bare sier den er opperativ, eller om det var en blits? Jeg kjørte i fartsgrensen forbi den boksen i hvertfall

 

En annen ting, når det kommert til det nye systemet med gjennomsnittsmåling, hvordan fungerer det? Er det 2 synlige fotobokser på rad da? Eller er det en skjult boks, og en synlig som boks nr. 2, slik den tar bilde?

 

Og sist. Jeg er i prøvetiden når det kommer til førerkortet. Er det slik da at jeg får flere prikker enn de som ikke er i prøvetiden ved en eventuell overtredelse? Og hvor mange prikker er det man kan få før lappen ryker til?

 

Tusen takk for svar

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyone?

 

Har sett et slikt lite rødt lys i mange fotobokser, og jeg lurer på om det ganske enkelt er refleksjon fra frontlyset. Forøvrig fungerer snittbokser slik at det er to bokser, den første tar rutinemessig bilde, og den siste tar bilde om snittfarten blir for høy. I den ene jeg har kjørt igjennom er det også et gult lys, ved siden av den siste boksen, som lyser om du har kjørt for fort.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tar snittfarta de. den tar bilde av alle bilene i den 1. og 2. boksen. så regner den ut snittfarta di, er den over godkjent hastighet lagrer den bilde og du vil få bot. er det under godkjent så sletter dem bilde.

 

mener det var sånn dem funka :)

 

Mvh.

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår