Gå til innhold

CANBUS-adapter til stereo

Ranger emnet


sveintore

Anbefalte innlegg

Har prøvd to forskjellige canbusadaptre nå.

 

http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=2130 og http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/5232

 

Begge har en liten LED som viser at man har canbus-trafikk inn.

 

Den viser at alt stemmer.. Men allikevel så får jeg for svarte svingende ikke 12V ut fra de boksene der på kabelen som skal til radioens ACC.

 

Bilen er en 2004-modell Passat.

 

Noen som har tips?

2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet som deg da jeg monterte uorginal spiller i min 2004 mod Passat. Fant til slutt hvordan man hente styrestrøm fra bilen her

Var litt skeptisk til å hente styrestøm fra en instrumentledning, men så at det var mange som hadde benyttet seg av dette, og jeg har ikke opplevd problemer.

Menn er barn, bare i større målestokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar..

Dessverre er ikke bildene synlige der jeg helst skulle hatt de :(

Men skal kikke litt rundt der.

 

Lenger ut i tråden ser jeg det at folk snakker om vag-com og koder, kanskje bilen min ikke snakker ut på canbus fordi den ikke har funnet en radio der i det siste. Skal koble på vagcomen min og fjerne kodene mot radioen før jeg gir opp den siste boksen og begynner å lete etter kabelen.

2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mye av bildene har blitt borte ja. De var til stor hjelp da jeg fant rette kabelen. Om du ikke får canbus-adapteret til å fungere kan jeg ta et par bilder fra min bil og legge ut. Er heldigvis ikke vanskelig å finne tak i rette pluggen.

 

Ta gjerne et bilde for meg ja.. Jeg skulle veldig gjerne blitt ferdig med denne (dritten) idag :)

 

Ettersom det er snakk om VAG her, er ikke noe ombytting av ledninger som må til?

 

Boksen skal jo bare ha 12V inn og jord, pluss can hi og can low. Er ikke så mye som kan byttes på da? Har sjekket at 12V inn er den som har konstantstrøm. Dette er langt før jeg kobler til radioen.. (som funker fint uten denne boksen, men da kobler den ut så fort tenninga ikke er på, noe som er til å bli helt gal av)

2004 VW Passat Highline, 1,9TDi, 4Motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du har fått det til.

Det var ikke lett å få løst ut den pluggen nei. Var litt skeptisk før jeg tok den ut, da jeg tenkte at den skal jo på plass igjen også :)

Jeg brukte forresten signalet som styrestrøm til et relé som jeg har forsynt med konstant 12v, sånn at gps'en også får strøm når nøkkelen står i.

Menn er barn, bare i større målestokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår