Gå til innhold

Min 1996 Jeep Cherokee XJ 2.5TD

Ranger emnet


OmegaB2DTI

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man må kanskje ha tuv papirer for å få det godkjent. Hvordan synes du motoren er? Har hørt litt av hvert om disse italienske motorene. (vurderer en selv nemlig) :)

 

Ja, det stemmer nok:) Jeg synes motoren er grei den, det som trekker ned er lite trekk-kraft i 4 + 5 gir når du monterer større hjul, hever, osv:) Ellers er den gulle god dersom du bruker riktig olje, er nøye med vedlikehold + skifter støtstengene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Først og fremst: Feeet bil!

Har akkurat kjøpt meg en XJ selv, og lysten til å modde har sniki seg på. Vil ha på litt større hjul, tenkte på 31x10,5. Har forstått det sånn at det går uten heving, men da subber det litt?

 

Så du hadde kjøpt dette:

 

 

1.5" HEVESETT I TILLEGG TIL 3.5" SETTET

!BdDE6WQBmk~$(KGrHqUH-CUEqvgeUTkVBK3KiQg(dQ~~_1.JPG

 

 

Spørsmålet mitt er hvor du har kjøpt det? Fått med TUV-papirer?

Hvor kjøpte du forresten de forsterka støtstengene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Først og fremst: Feeet bil!

Har akkurat kjøpt meg en XJ selv, og lysten til å modde har sniki seg på. Vil ha på litt større hjul, tenkte på 31x10,5. Har forstått det sånn at det går uten heving, men da subber det litt?

 

Så du hadde kjøpt dette:

 

 

 

Spørsmålet mitt er hvor du har kjøpt det? Fått med TUV-papirer?

Hvor kjøpte du forresten de forsterka støtstengene dine?

 

Takker:) Kult at det er flere XJ-eiere her på bilforumet!;)

 

31x10.50 R15 gikk rett på med originale Jeep-felger uten noen form for modding! Den subbet ikke i det hele tatt i terrenget, fartshumper eller lignende, men ved fullt rattomslag tok dekket borti et stabstag. Dette kan lett unngås med å space ut felgen litt, men ikke nødvendig fant jeg fort ut;) Når du hever den har du imidlertid ikke dette problemet:)

Vet ikke nøyaktig hvor høyt du må, men jeg merka det etter å ha hevet 5"!:P

 

De forsterkede støtstengene ble kjøpt av http://www.motorteknikk.no/, billig og rask levering:) Hevesettet du viser til kjøpte jeg fra statene, det kom på ca 800kr inkl frakt:) Du kan evt kjøpe det samme settet fra http://www.bgnor.com/ for ca 1500kr på tilbud inkl frakt:) Jeg har forresten bare positive erfaringer etter å ha handlet bildeler på ebay, anbefaler deg å gjøre det samme:) Det er mye penger å spare der:) Angående TUV-papirer så leveres ikke disse settene med godkjenningspapirer - uansett hvor du kjøper det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er vel sant at de ikke leveres med TUV-papirer, må vel over på hevesett hvor man bytter ut fjører og dempere. Sikler litt på et OME-sett for å heise 2,5". Men jeg vil ha det godkjent i vognkortet, og da må man altså ha dissa 'dømrade TUV-papira. Da kommer settet fort på over 10K her i landet.

 

Fordelen med Budget Boost type sett er at de er lette å skifte til standard hvis man får en nysgjerrig kontrollør på nakken...

 

Tok dekket mye borti staget eller? Evt fjerne heile staget :D

 

Veit i hvertfall at stabstaget bak kan med fordel fjernes. Får bedre komfort på vei, og bedre flex. Vel, har i hvertfall hørt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er vel sant at de ikke leveres med TUV-papirer, må vel over på hevesett hvor man bytter ut fjører og dempere. Sikler litt på et OME-sett for å heise 2,5". Men jeg vil ha det godkjent i vognkortet, og da må man altså ha dissa 'dømrade TUV-papira. Da kommer settet fort på over 10K her i landet.

 

Fordelen med Budget Boost type sett er at de er lette å skifte til standard hvis man får en nysgjerrig kontrollør på nakken...

 

Tok dekket mye borti staget eller? Evt fjerne heile staget :D

 

Veit i hvertfall at stabstaget bak kan med fordel fjernes. Får bedre komfort på vei, og bedre flex. Vel, har i hvertfall hørt det :P

 

Ja, hevesett er svindyrt, jeg sikla litt på et OME 115mm, mener det kom på ca 25.000kr - så da var valget ganske lett i grunn;) Jeg har nå samme høyde til en liten brøkdel av prisen:) Før EU-kontroll osv får jeg bare skifte over til originalt, er ganske fort gjort egentlig:)

Skrur heller litt ekstra enn å måtte betale svimlende summer for hevesett;)

 

Hmm, trodde det var et stag, men det var faktisk innerskjermen:D Men det var kun på maks rattomslag - med andre ord ingen problemer:)

 

Fjerne stabstag bak for bedre flex?:wonder: Det skal jeg sjekke nærmere, å hvis det stemmer skal det av snarest;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom endelig dekkene som jeg har ventet på med smerte og lengsel..!

Forskjellen mellom 31x10.50 og 33x12.50 var faktisk skremmende stor, blir spennende å se når disse forhåpentligvis skal monteres på Fredag:D

 

 

 

Høydeforskjell mellom 225/75/15 og 33x12.50R15

28k7fx0.jpg

 

 

 

 

Breddeforskjell mellom 225/75/15 og 33x12.50R15

15xwtnt.jpg

 

 

 

 

Grove knaster og ferdigborrede hull for pigger

1035x0j.jpg

 

 

 

 

MYE mønsterdybde

2vakvfl.jpg

 

 

 

 

Spor i snøen for å vise mønsteret

2gt199t.jpg

 

 

 

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står såvidt litt om det her^^ http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,6860.0.html

 

Ellers mye bra info der, og behjelpelige karer ;)

 

Takk for tipset!;) Ser ut til at jeg blir å fjerne dette staget ja:D

For andre som evt skulle lure på hvorfor og hvordan, sjekk linken;

 

http://www.ehow.com/how_7162355_do-sway-bar-jeep-cherokee_.html

Endret av OmegaB2DTI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår