Gå til innhold

Min 1996 Jeep Cherokee XJ 2.5TD

Ranger emnet


OmegaB2DTI

Anbefalte innlegg

Bladfjærene bak har sunket litt og derfor har ikke bilen rette stuket, så jeg tror jeg blir å montere 1.5" sjakler bak inntil jeg får tid til å montere 3.5" hevesettet. Tror det er en omfattende jobb, så jeg må nok planlegge å bruke litt tid på dette.

 

Regner med å begynne med sjaklene først og deretter montere alle ekstralysene + hvite blinklys + parklys :)

Bilder og info kommer etterhvert dersom det er interesse og respons på tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1.5" hevesett som består av heveklosser og sjakler kom i posten i går, monterer sjaklene bak i morgen, så monterer jeg heveklossene foran samtidig som jeg monterer det 3.5" hevesettet slik at jeg slipper å gjøre jobben 2 ganger. Dette settet er ankommet Oslo, men får det ikke hjem før på Tirsdag.. :)

 

 

 

I dag kom det en svær pakke med ekstralys, (10 stk) får se om jeg ikke får montert dette også i morgen.. :)

 

Men - trenger litt hjelp av dere!

Bør jeg montere de runde lyktene i fronten eller på taket?

Tenker å montere de firkanta lyktene på taket, men ble plutselig litt usikker.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått montert sjakler bak, bilen så straks mye friskere ut siden stuket ble rett:) Hevet den 2" bak, men bildene lyver litt.. Ser ut som den fremdeles henger litt bakpå, men virkeligheten er at den faktisk er litt høyere bak nå.. :) Bedre bilder kommer etterhvert:)

 

 

 

 

Gammel vs Ny sjakkel

23rlrfs.jpg

 

 

 

 

Gammel sjakkel montert

25hlvk1.jpg

 

 

 

 

Ny sjakkel montert

148htl4.jpg

 

 

 

 

Førbilde

fbi5a1.jpg

 

 

 

 

Etterbilder

j6rhn5.jpg

e5lds2.jpg

 

 

 

.

Endret av OmegaB2DTI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den observante har sikkert lagt merke til at jeg også fikk montert de rektangulære lyktene på taket også i går (se bilde). Ble ikke helt fornøyd med hvordan det ble seende ut, så jeg har skaffet 2 identiske lykter til som jeg skal montere.. :)

Har ikke fått koblet opp lyktene ennå, men blir vel trolig å gjøre dette i løpet av uka :)

 

j6rhn5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mest sannsynligvis å bytte dekk nå i nærmeste fremtid:) Vurderer sterkt å gå opp til 32x11.50x15:) Goodyear Wrangler MTR 32x11.50x15 som er fullseipet.

 

Hva mener dere, er det merkbar forskjell fra 31x10.50 til 32x11.50? Tenker da kun på høyden ;)

 

 

 

 

 

 

nat_1024military_mtr_tire.jpg

Endret av OmegaB2DTI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite respons på tråden, men for å svare på mitt eget spørsmål - joda, det er absolutt merkbar høydeforskjell mellom 31x10.50 og 32x11.50.. :) Satte opp et 32" dekk mot mine 31" dekk for å sammenligne. Slik som bilen står nå tror jeg ikke det er mulig å få noe større dekk enn 32" på :P

 

Høydeforskjellen er faktisk 2.632cm som er litt over en tomme - å når det kommer til heving er hver eneste tomme veldig verdifull! ;) Se tabell under for mer info :)

 

 

9kbk0o.jpg

Endret av OmegaB2DTI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye lykter montert, ble en ganske vill forskjell på lyset ja:)

Bildet nedenfor viser forskjell, ny lykt på venstre side:)

 

 

fk375w.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Har samtidig fjernet ekstralysene på bilen, tror nesten at jeg bare kjører sånn i år:) Lyset i hovedlyktene ble kraftig forbedret + at jeg tross alt skal montere xenon, så jeg regner med at jeg klarer meg uten ekstralys..!

Har i den forbindelse masse ekstralys å selge;) En annen grunn til at jeg ikke monterer ekstralysene er at jeg ikke ønsker å tiltrekke meg unødig mye oppmerksomhet fra politi og biltilsynet i og med at jeg kjører med for store dekk + hevesett som ikke er skrevet inn i vognkortet:)

 

Nedenfor er nye bilder av bilen, synes bilen ble penere uten lys, takstativ osv:) Hva synes dere?:)

 

2myb0a1.jpg

 

 

 

708div.jpg

 

 

 

2h3oo76.jpg

 

 

 

30jpnnl.jpg

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår