Gå til innhold

Min 1996 Jeep Cherokee XJ 2.5TD

Ranger emnet


OmegaB2DTI

Anbefalte innlegg

Trenger ikke heve så himla mye for å få plass til 33", men det krever da typ. bushwaker cut out breddere eller lignende..

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger ikke heve så himla mye for å få plass til 33", men det krever da typ. bushwaker cut out breddere eller lignende..

 

Jeg måtte heve den såpass mye for å få plass til 33" hjulene uten å ødelegge for mye av skjermer og karrosseri. Med bushwacker cutout er det vel mest i toppen av hjulbuen man kutter av, ikke nederst i hjørnene mot kupèen? Til tross for 5" løft hadde jeg likevel noe kutting og modifisering av både skjermbreddere, skjerm og i selve karrosseriet..!

 

Jeg snakke med en kar fra BGnor, han sa at det var en del jobb med å montere 33" dekk på XJ, så det er ikke bare å heve et par tommer og montere hjulene på.. Det vil i såfall være nødvending å kappe mye..

Endret av OmegaB2DTI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de nye "flat style" bredderne til XJ fra bushwakers så står følgende :

Flat Style Flares require some minor fender trimming and drilling, but deliver an impressive 4.5 inches of tire coverage in the front and 3.5 inches in the rear; enough clearance for 33-inch tires on stock suspension with no steering rub.

 

:)

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du selge XJ'n? :O Nei, nei, nei! Ta den med deg, fiiiin bybil :P

Evt, så kan du også legge den ut på til salgs-seksjonen på forumet hos JCN ;)

 

Jeg har lagt ut bilen for salg ja, men mest bare for å sjekke interessen ;) Interessen er tydeligvis der, men jeg blir neppe å selge før i Mars-April en gang :) Det er da vi flytter :)

 

Om XJn er en bra bybil vet jeg nå jeg ikke, dessuten er det vel dårlig med offroad-områder i Bergen :blunk:

 

 

Hmm, når jeg har bestemt meg og går inn for et salg skal jeg absolutt vurdere å legge den ut på JCN ;) Takk for tipset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de nye "flat style" bredderne til XJ fra bushwakers så står følgende :

Flat Style Flares require some minor fender trimming and drilling, but deliver an impressive 4.5 inches of tire coverage in the front and 3.5 inches in the rear; enough clearance for 33-inch tires on stock suspension with no steering rub.

 

:)

 

Mulig dere har rett i det, jeg er rimelig fersk i faget og snakker bare av egne erfaringer :) Som er ganske så begrenset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det er da i det minste skikkelige erfaringer.. Mine erfaringer er basert på alt for mange timer på nettet bare..

Vil berømme XJ i bybildet, ihvertfall Drammen.. Sitter høyt og har god oversikt.. Ikke så aller verst svingradius, god servo.. Bilen er flat bak så det å rygge inntil gjenstander er også enkelt.. Er det folk som har parkert midt i gata kan man enkelt kjøre opp en fortauskant uten å være bekymret for noe som helst.. Dessuten er lyskryssrally moro med det som ser ut som en murstein, men som faktisk går ganske greit!

Det negative med slik urbanisering av en såpass modifisert XJ som du har nå er at sannsynligheten for å få spørsmål om godkjenning er vesentlig høyere..

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit at Jeep-miljøet i hvertfall er ganske bra i Bergen, vel etter hva jeg har sett på forumet i hvertfall :P Møtes på en kafe/bar en gang i måneden, og bedriver ganske mye kjøring. Så du burde i hvertfall revurdere det intil du har prata med noen av gutta der. Igjen så vil jeg trekke fram JCN :P

Endret av CONeXXiON
Leif.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det er da i det minste skikkelige erfaringer.. Mine erfaringer er basert på alt for mange timer på nettet bare..

Vil berømme XJ i bybildet, ihvertfall Drammen.. Sitter høyt og har god oversikt.. Ikke så aller verst svingradius, god servo.. Bilen er flat bak så det å rygge inntil gjenstander er også enkelt.. Er det folk som har parkert midt i gata kan man enkelt kjøre opp en fortauskant uten å være bekymret for noe som helst.. Dessuten er lyskryssrally moro med det som ser ut som en murstein, men som faktisk går ganske greit!

Det negative med slik urbanisering av en såpass modifisert XJ som du har nå er at sannsynligheten for å få spørsmål om godkjenning er vesentlig høyere..

 

Jo, jeg er enig i alt du nevner der angående egenskapene til XJ - bortsett fra at min murstein ikke drar så godt ut av lyskryssene ;) Blir sikkert parkert av de aller fleste :respect

 

Men det største problemet er som du nevner at bilen vekker for mye oppmerksomhet fra politi og biltilsyn, merker det selv her i Harstad hvor dem ikke er så nøye på slikt engang.. :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit at Jeep-miljøet i hvertfall er ganske bra i Bergen, vel etter hva jeg har sett på forumet i hvertfall :P Møtes på en kafe/bar en gang i måneden, og bedriver ganske mye kjøring. Så du burde i hvertfall revurdere det intil du har prata med noen av gutta der. Igjen så vil jeg trekke fram JCN :P

 

Det er mye mulig, men jeg har verken tid eller så mye interesse av å oppsøke egnede områder for å kjøre på.. :) Her i Harstad er det bare noen minutter ut av sentrum, så har du fin skog og mark langt inn i horisonten :P

 

Dessuten må jeg bytte til en litt mindre bil som min samboer også klarer å kjøre ;) Å ha 2 biler er ikke et alternativ i og med at bompenger og fast parkeringsplass er svindyrt! Har bodd i Bergen i 3 år tidligere, så har erfart det allerede ;)

 

 

Her var forøvrig min forrige "bybil" mens jeg bodde i Bergen;) Vant 1.plass på en bilutstilling våren 2009 :D

 

 

2gvik8w.jpg

30u8mjn.jpg

9qi494.jpg

2ba45j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Steike.. Litt kontraster mellom Jeep`n din og Audien.. Hadde jeg bodd i byen med den Audien hadde jeg seriøst ikke fått sove om natta.. Parkeringsbulker osv.. Jeg er absolutt ingen Audimann, tvert imot, men den Audien hadde jeg ikke hatt noe imot å eie..

90" Mazda Miata

95" Jeep Cherokee 4.0 Limited

Tidligere biler: Suzuki SJ413, Ford Sierra, Ford Sierra, Ford Fiesta, Mazda MX5 1.8 sport, Subaru Forester S-Turbo,Mitsubishi Pajero, Mazda 323, Opel Omega..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår