Gå til innhold

Hhelp! Verkstedet krever SPENN for å gi ZX'en min EU-approval! :p


ThomasWH

Anbefalte innlegg

2er feil:

 

(Ikke hos merkeverksted)

 

* Farlige bremseslanger (2400 kr)

* Skiver/Klosser foran (3200 kr)

* Lysjustering og bytte av pærer evt. sikring foran og bak (750 kr)

* EU-kontroll (500 kr)

* Løst batteri (gratis da jeg fester det selv på 10 sek!)

 

+ Opsjonellt oljebytte m/filter (950 kr)

 

1er feil:

 

* MANGE, men de bryr jeg meg ikke noe om nå!

 

Totalt: 6850 kr

 

SPØRSMÅLET ER: HVA kan jeg fikse SELV? Noen i Asker eller Bærum som kan hjelpe meg fysisk med bilen min SNAREST?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper virkelig ikke dere trenger haynes bok for å bytte bremseslanger, klosser og skiver! lys justeringa kan være kukete men det trengs fremdeles ikke noen guide :p

 

Hvis man ikke har altfor stor peiling eller ikke har gjort det før er jo en Haynesbok kjekt å ha :) Tenker siden trådstarter spør om han kan gjøre det selv.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og filterskift er letteste sak i verden, iallefall hvis du har tilgang til løftebukk. Kjør en tur med bilen så den blir varm, kjør opp på bukken og skru ut pluggen fra bunnpanna og la oljen renne i ei bøtte eller noe lignende.

 

For å løsne filteret bruker du ei filtertang:

oljetang_mellom_stort.jpg

 

Smør på olje på pakninga på filteret og skru det fast kun med håndmakt.

 

Sett tilbake pluggen i bunnpanna og fyll på olje (hvor mange liter det skal være står enten i Haynesboka eller manualen).

 

Tut og kjør:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall helt klart at man sparer MYE penger på å kunne LITT om bil! Jeg kan dog ikke LITT engang. Jeg elsker å KJØRE, men vet nær null om å fikse bil. Jeg klarer å støvsuge bil innvendig! Etterfylle olje... Tror jeg bør lese meg opp litt! Haynes manual på vei. Takker for tips folkens!

 

Ellers respekterer jeg gutta som jobber på verksteder, osv. De kan det de driver med. Ikke alltid, men ofte! :)

 

Mvh.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår